Test. Primerjali smo zaviralno pot pri različnih hitrostih in v različnih razmerah.
Žurnal24 main
Varnost.
“Zaviralna pot se povečuje s kvadratom hitrosti. To pomeni, da če pri 50 kilometrih na uro do ustavitve zavremo v devetih metrih, se zaviranje pri 100 kilometrih na uro podaljša na 36 metrov,” pojasnjuje inštruktor varne vožnje v centru AMZS na Vranskem
Brane Legan, s čigar pomočjo smo na poligonu opravili test.
Na suhem asfaltu smo za zaustavitev pri 60 kilometrih na uro potrebovali štiri metre več kot pri 50 kilometrih na uro, razlika v ustavljanju pri 90 in 100 kilometrih na uro pa je bila osem metrov. Na mokri podlagi se je zaviralna pot povečala še za četrtino.
Boštjan Tacol
Da bi pravilno in pravočasno zavirali v sili, je treba pravilno sedeti in volan trdno držati z obema rokama, saj se tako najbolje čuti obnašanje zadka vozila. Neravnina ali večja višina vode na cestišču lahko povzroči splavanje vozila. Tedaj je treba volan držati trdno, brez zavijanja, hkrati stisniti sklopko, saj lahko vozilo sicer ugasne, in jo držati, dokler kolesa spet ne dobijo oprijema s podlago. Svojo vlogo pri tem opravita zavorni sistem ABS in elektronski stabilizacijski sistem (ESC), ki samodejno poravna vozilo. Ključnega pomena za zaustavitev so pnevmatike.
Razlika pri zaviranju z dobro oziroma slabo pnevmatiko je na avtocesti 40 metrov.
V dežju štiri sekunde
V dežju je potrebno varnostno razdaljo na avtocesti povečati za dvakrat, z dveh na štiri sekunde. Za orientacijo služijo kontrolne točke. Pri 130 kilometrih na uro prevozimo 72 metrov; v dobrih razmerah je zaviralna pot od 65 do 70 metrov, po klancu navzdol pa še 20 odstotkov daljša.
Že pri razliki 10 kilometrov na uro je lahko zaviralna pot toliko daljša, da z veliko silo udarimo v oviro pred seboj.
Prijavite se na tekmovanje za najbolj varnega oziroma najbolj varčnega voznika!
Sponzorji akcije
Žurnal24 main
Pa naj naredijo še primerjavo zaviranja z avtomobilom višjega cenovnega razreda pa bojo rezultati bistveno drugačni. Izračunajo pa naj tudi reakcijski čas voznika, ki lahko doprinese kar polovico izmerjene dolžine na testu tako, da ni samo hitrost tista ampak je… ...prikaži več bistvenega pomena kakovost zavornega sistema in kvaliteta gum zraven pa še vozna kondicija šoferja.AMPAK TEGA NAŠI VRLI STROKOVNJAKI NOČEJO IN NE ZNAJO RAZLOŽITI. SAJ JE NAJENOSTAVNEJE REČI PREHITRO VOZIŠ.