Magazin
91 ogledov

"Headhunting": nagovorite pravega zaposlenega!

Raje zadržano kot preveč domače! Žurnal24 main
Vedno več podjetij se pri iskanju pravih kadrov poslužuje storitev kadrovskih agencij, ki za iskanje kadrov uporabljajo tudi headhunting oz. lov na talente.

Ta metoda ponavadi pride v poštev takrat, kadar s klasičnim zaposlitvenim oglasom, internim zaposlovanjem ali iskanjem po bazah podatkov kadrovskih podjetij ni moč dobiti ustreznega kadra.

Kako poteka headhunting?
Podjetja najprej izoblikujejo želeni profil kandidata, ki ga iščejo. Svetovalec iz kadrovskega podjetja potem s pomočjo sistematične raziskave trga poišče ustrezne kandidate in jih preveri. Če jim kandidati ustrezajo in se kandidat hkrati strinja, da sodeluje v izbornem postopku, jih potem predstavi naročniku in jih skuša motivirati za menjavo delovnega mesta. V nekaterih primerih naročniki zahtevajo točno določenega človeka, kar pomeni, da mora svetovalec poiskati argumente in vzvode pri tem človeku in hkrati pri naročniku, da najdeta skupni interes.

Kdo prestopi?
Ljudi, ki se v svoji službi dobro počutijo, imajo možnosti razvoja in zadovoljivo finančno stimulacijo, je težko prepričati za menjavo službe. Pogosto se zgodi, da se ljudje ne odločijo za menjavo, četudi je razlika med trenutno in ponujeno plačo tudi 30 %. Plača torej ni prvi motiv za menjavo službe. Pomembno je, ali ima obstoječe podjetje jasno vizijo prihodnosti, kako dobre odnose ima zaposleni s sodelavci ter klima v podjetju.
Zadovoljni zaposleni bodo zato močno razmislili o potrebi po novih izzivih in se običajno ne bodo odločili za menjavo službe samo na podlagi boljšega plačila.

In kako je s headhuntingom v Sloveniji?

Petra Treven Bernat, direktorica podjetja za iskanje, izbor in razvoj kadrov Trescon d.o.o.:
»Glede na gospodarsko konjunkturo in s tem povezanim povpraševanjem na trgu delovne sile na širšem Evropskem prostoru, se po internih ocenah podjetja TRESCON potrebe slovenskih podjetij po headhuntingu primerljive potrebam in povpraševanju v Avstriji, Italiji in Nemčiji. Je pa bistvena razlika v razumevanju, saj pri večini slovenskih podjetij vidimo, da je headhunting sinonim za iskanje kadrov z zunanjim dobaviteljem in ne pomeni le ene izmed metod. Prav tako podjetja, ki opravljajo headhunting pri nas nimajo negativnega imagea, kar se je zgodilo v primerih na razvitih zahodnih trgih, ki so že preživeli recesijo in kjer svetovalna podjetja morda tega dela niso opravljala z dovolj veliko mero previdnosti.«

Koga najpogosteje iščejo?
»S to metodo se v zadnjem desetletju redkeje išče management, pogosteje iščemo specialiste, strokovnjake oz. kombinirane profile. Opažamo vrzel npr. strojnih, gradbenih, elektro inženirjih, novodobnih mehanotronikih v starosti med 35-45, tiste generacije, ki je iz stroke zbežala v komercialo. V Sloveniji in svetu je trend, da se s to metodo vedno pogosteje išče tudi zaposlene za neposredno proizvodnjo (za delo na stružnicah, obdelovalnih strojih, …). Na nas se obračajo tudi tuja podjetja, ki iščejo nove delavce v Sloveniji, redkeje obratno.«


Če ste ugotovili, da tudi sami potrebujete storitve headhuntinga, kontaktirajte eno izmed kadrovskih agencij oz. svetovalnih podjetij. Na spletnih straneh Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve (www.mddsz.gov.si boste pod Posredovanje in zagotavljanje dela našli seznam nekaterih agencij in koncesionarjev za zagotavljanje dela, še celovitejši seznam pa dobite na naslovu AJPES (www.ajpes.si), podjetja s šifro dejavnosti 74.500.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.