To so ugotovitve oziroma napovedi, predstavljene na največjem potovalnem sejmu (World Travel Market
2007), ki je vsako leto novembra v Londonu in so se ga udeležili predstavniki več kot dvesto držav
(tudi ta podatek potrjuje, da je turizem ena od tistih gospodarskih dejavnosti, v katerih se obrača
največ denarja). Že drugo leto zapredoma je torej na vrhu seznama želja popotnikov oziroma turistov
Avstralija, ki je tako obdržala naslov "država blagovna znamka". Sledijo ji države, ki jih vsako
leto obišče ogromno ljudi, a zanimanje zanje očitno še ne bo kmalu usahnilo: ZDA, Velika Britanija,
Italija in Francija.
Pa kje za vraga ste?
Avstraliji bo šlo torej še naprej dobro, čeprav je potovanje na najmanjšo celino iz Evrope in
Severne Amerike dolgo in naporno. Avstralija se Evropejcem in Američanom v oglasnih kampanjah
predstavlja kot
"divja, ogromna, skoraj neposeljena celina, ki ima vse – puščave in tropski deževni gozd,
neskončne plaže, prijazne domačine, velika obalna mesta z odličnimi priložnostmi za nakupovanje in
še boljšimi restavracijami ... Že v 80. letih je "Crocodile Dundee", igralec
Paul Hogan, Američane v Avstralijo povabil z obljubo, da bo
"vrgel še enega raka na žar" ("I'll slip an extra shrimp on the barbie for you."). Lani pa
so Avstralci Veliko Britanijo razburili z oglasi, v katere so vključili stavek:
"Kje za vraga ste?" ("So where the bloody hell are you?"). Sporni sta bili besedici
bloody hell, a tudi s prepovedjo oglasov so Britanci avstralskemu turizmu naredili uslugo.
Tujci, ki dolge ure presedijo na letalu, da uresničijo sanje, si v Avstraliji najraje
ogledajo Sydney z operno hišo, plažo Bondi in Pristaniškim mostom, Melbourne, severni Queensland z
mestom Cairns, ki je izhodišče za Veliki koralni greben in deževni gozd Deintree, ter Gold Coast s
čudovitimi plažami in tematskimi parki.
|
|
Za leto 2008 predvidevajo še, da bo vse več ljudi potovalo na Bližnji vzhod in do leta 2011 naj bi države Bližnjega vzhoda obiskalo 55 milijonov ljudi (največ jih bo sicer iz drugih bližnjevzhodnih držav, saj turisti iz Evrope in ZDA še vedno težko dobije vizume za vstop v nekatere države). Med njimi bo največ po vsem svetu živečih muslimanov – gre predvsem za turiste, ki na potovanju sledijo islamskim pravilom. V Londonu so napovedali, da zaradi njih lahko pričakujemo nove nizkocenovne letalske prevoznike, namenjene zlasti muslimanom – na letalih bi stregli hrano, pripravljeno po muslimanskih "zapovedih", imeli bi molilnice, letalo bi bilo razdeljeno na "moški" in "ženski" del.
Vroči destinaciji naj bi postali tudi dve doslej precej zaprti in malo obiskani (tudi zaradi notranjepolitičnih težav) državi severne Afrike, Libija in Alžirija, ki v primerjavi z Marokom, Tunizijo in Egiptom s turizmom zdaj zaslužita izjemno malo. Še hitrejši razvoj turizma na Bližnjem vzhodu in v severni Afriki pravzaprav ovira le terorizem.