Desterica najbogatejših
|
1. Real Madrid 351 milijonov evrov
|
Stamford Bridge v Londonu je najdražji stadion na svetu. Navijač Chelseaja
tam v povprečju letno pusti več kot 2000 evrov. © Action Images
|
Pod drobnogled smo vzeli madridski Real , ki je že tretje leto zapored na vrhu "denarne lige". Kraljevi klub iz Madrida je v sezoni 2006/07 ustvaril kar 351 milijonov evrov prihodkov in je tako ob Manchester Unitedu (315.2 milijona evrov) edini klub, ki je presegel magično mejo 300 milijonov. Čeprav so analitiki finančni uspeh madridskega kluba pripisovali predvsem uspehom na azijskih trgih, kjer je madridski Real predvsem po zaslugi Davida Beckhama (le-ta naj bi Realu v štirih letih prislužil več kot 400 milijonov evrov – op.a) dosegal briljantne finančne rezultate. Z odhodom Beckhama se je sicer trend rasti t.i. komercialnih prihodkov malce ustavil in se v minulem finančnem letu povečal le za 9 odstotkov, kljub temu pa je Real s 136.4 milijoni evrov prihodkov iz tega naslova še vedno najbolj uspešen promotor svoje blagovne znanke. Izdaten del prispevata tudi donosni pogodbi z Adidasom ter spletno stavnico Bwin , ki Realu za oglaševanje na športni opremi plačuje med 25 in 30 milijoni evrov na leto.
Frank Rijkaard morda nad "poziranjem" v Aziji ni najbolj navdušen, a
Barcelona je z nekaj prijateljskimi tekmami v Pekingu v dveh tednih zaslužila več kot pet milijonov
evrov. © Action Images
|
Največ "rezerve" imajo v Madridu s trženjem dogodkov na stadionu Santiago Bernabeu. Čeprav si je v povprečju tekme Reala v španskem prvenstvu lani ogledalo 71.500 gledalcev, Real povprečno od vsakega gledalca letno zasluži "le" 1149 evrov, kar je neprimerno manj od nekaterih angleških klubov. Prednjači Chelsea , ki od svojega gledalca povprečno "izžame" skoraj 2700 evrov, sledita pa Arsenal (2240) in Manchester United z 1800 evri na leto. Na račun trdnega funta in višje kupne moči so cene vstopnic v Angliji z naskokom najdražje v Evropi, od klubov iz velike peterice pa je ogled tekem najcenejši v Nemčiji. Tam si je denimo srečanje Borussie iz Dortmunda (ta je s povprečjem 78.000 gledalcev na tekmo najbolj obiskani evropski klub – op.a) moč ogledati že za pičlih 20 evrov, medtem ko je v Angliji za podobno razkošje treba plačati skorajda petkrat več.
Ključ je v infrastrukturi
|
Analitiki ugotavljajo, da je pomemben kazalec rasti urejena
infrastruktura.
Arsenal je na račun selitve na Emirates Stadium v letu 2007 izkazal kar 71
milijonov evrov višje prihodke, 1.4 milijarde evrov vredne investicije v času svetovnega prvenstva
v Nemčiji pa so posledično poskrbele za to, da ima Nemčiji letos na spisku prvič kar štiri
predstavnike. Prav infrastruktura je tudi temeljni kamen spotike v
Sloveniji: nejasen položaj glede lastniške strukture stadionov ter zastarela in
dotrajana infrastruktura se posledično odražata kot rak rana slovenskih klubov, ki morajo za
nameček skorajda v celoti odpisati tudi prisotnost prihodkov na račun prodaje televizijskih pravic.
|
V poročilu, ki bo javnosti dostopno februarja leta 2009, lahko pričakujemo, da bo 20 klubov iz seznama prvič preseglo skupne prihodke v višini štirih milijard evrov, med vodilno deseterico pa lahko ponovno pričakujemo torinski Juventus , ki je zaradi afere Calciopoli in posledičnega izpada prihodkov na račun prodaje televizijskih pravic leto 2007 zaključil kar z 40-odstotnim osipom.