Slovenija
37 ogledov

Tretja os: nova cestna povezava za razvoj

Novo mesto (Foto: Jerca Božič Kranjec) Žurnal24 main
Tretja razvojna os bo potekala od meje z Avstrijo, prek Koroške, Savinjske doline, Dolenjske in Bele krajine do meje s Hrvaško. Državne prostorske načrte za njeno umestitev še pripravljajo.

Nekateri govorijo o petnajstih letih, drugi štiripasovno hitro cesto, imenovano tretja razvojna os, postavljajo v še bolj oddaljeno obdobje. Da pa se bistveno v zvezi z načrtovanjem njene trase dogaja prav zdaj, dokazujejo burne razprave, ki so pred časom odmevale v Beli krajini, zdaj pa so najglasnejše na Koroškem.

Novomeški različici

© Žurnal24 grafika

 
Da se stvari odvijajo tudi v novomeški občini, dokazuje gradivo, ki so ga svetniki prejeli za sklic seje sveta prihodnji četrtek. Pod točko o dopolnjenem osnutku odloka o občinskem prostorskem načrtu mestne občine Novo mesto je mogoče najti tudi karto, iz katere je razvidna uskladitev poselitve z različicami poteka koridorja tretje razvojne osi. Mestna občina je namreč za uskladitev državne prometne mreže s strateškimi razvojnimi načrti lani naročila izdelavo prometne študije Novega mesta. "Rezultati kažejo, da je upravičena gradnja nove vzhodne in zahodne državne ceste, ki bosta skupaj z obstoječo državno cestno mrežo tvorili nov cestni obroč mesta. Vzhodna in zahodna cesta pa prometno ne bosta enakovredni. Ena izmed tras bo prevzela vlogo tretje razvojne osi in bo zato morala zagotavljati možnost izgradnje štiripasovne hitre ceste," pove Izidor Jerala z oddelka za prostor na mestni občini. Kot smo izvedeli neuradno, naj bi bila to vzhodna cesta.

Sevniški in belokranjski Y
Štiripasovno hitro cesto, ki prinaša razvoj, bi si seveda želeli marsikje. Sevnica bi na primer prek Mirnske doline nujno potrebovala hitrejšo navezavo na avtocesto proti Ljubljani, kar bi na južni polovici osi pomenilo prvi Y, drugega pa si želijo v Beli krajini, tako da bi hitro cesto dobili obe središči – Metlika in Črnomelj. "Želimo si, da bi šla tretja razvojna os prek Mirnske doline, kar bi bilo idealno tudi za našo industrijsko-obrtno cono, za ta potek pa je še najbolj zainteresirana Sevnica. Ni pa še dorečeno, če bo tretja os tu sploh potekala," pravi Rupert Gole , župan občine Šentrupert. "Gotovo je, da tovrstno cestno povezavo najbolj potrebujeta Bela krajina in na drugi strani Koroška, nam nekega velikega razvoja ne bi prinesla, čeprav bi bila dobrodošla," razmišlja župan občine, ki si veliko obeta predvsem od razvoja turizma. "Prepričan sem, da tovrstna cesta ne bi kaj bistveno pripomogla k razvoju turizma, saj je ta bolj kot od cestnih povezav odvisen od kakovostne vsebine in programov." Kot dodaja, je tretja os pomembnejša tam, kjer bo prinesla razvoj, in ne tam, kjer bo zgolj za nekaj minut skrajšala pot.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.