Šport > Moto športi
11 ogledov

Felipe, adijo!

Zmagovalci VN Malezije: prvi Kimi Räikkönen, drugi Robert Kubica in tretji Heikk Žurnal24 main
Po dveh dirkah ima Hamilton tri točke prednosti pred Räikkönenom in Heidfeldom. Je Massa že odpisan? Je BMW ujel Ferrarija in McLarna? Zakaj je Alonso eden od junakov uvoda v sezono?
 

Formula 1, točkovanje, vozniki (po 2. dirki)

1. L. Hamilton (VB, McLaren) 14 točk
2. K. Räikkönen (FIN, Ferrari) 11
3. N. Heidfeld (NEM, BMW) 11

Na prvih dveh dirkah sezone 2008 svetovnega prvenstva formule 1, VN Avstralije in Malezije, sta slavila Britanec Lewis Hamilton ( McLaren Mercedes ) in Finec Kimi Räikkönen ( Ferrari ), v skupnem seštevku voznikov ima Hamilton tri točke prednosti pred Räikkönenom, v seštevku moštev pa McLaren štiri točke pred BMW -jem in 13 pred Ferrarijem. Potegnimo črto pod uvodni del dirke nove sezone, ki dokončne slike o tem, kaj lahko pričakujemo letos, nista dali. McLaren Mercedes je hiter in zelo zanesljiv, Hamiltonova zmaga v Melbournu je bila čista kot solza, in če ne bi bilo nekoliko neposrečenega pravila zaprtja boksov v času, ko na stezo zapelje varnostni avto, bi McLaren dosegel dvojno zmago. Le teden za tem, na pravem dirkališču v Sepangu, McLaren ni bil najhitrejši, sledila je kazen odvzema petih startnih mest, Hamilton pa je na prvem postanku zaradi težav z odvijanjem pnevmatike izgubil deset sekund. Tako je bilo Kovalainenovo tretje mesto njihov malezijski maksimum. Aktualni prvak Räikkönen je bil v Sepangu suveren, odpeljal je brez napake, imel je najhitrejši dirkalnik, dokazal je, da sta s Hamiltonom prva favorita za naslov prvaka. Ampak to je za zdaj edina svetla točka Ferrarijeve sezone. V Melbournu se je prvič po enajstih letih zgodilo, da sta oba poskočna konjiča iz Maranella na isti dirki odstopila zaradi tehničnih težav, še pred odstopom je Räikkönen naredil dve vozniški napaki, njegov moštveni kolega, Brazilec Felipe Massa , se je zavrtel že v prvem ovinku. Po prvem startnem položaju v Maleziji je Brazilec vodilno mesto izgubil po prvih postankih, v nadaljevanju je želel preveč, v enem od ovinkov mu je tako odneslo zadek in še drugič letos je končal z ničlo. Ferrarijevi navijači so Masso že odpisali, želijo Nemca Sebastiana Vettla (voznik Toro Rossa kljub dobrim kvalifikacijskim rezultatom cilja letos prav tako še ni videl), a po slovesu Jeana Todta z ene od vodilnih funkcij v Ferrarijevem koncernu je večja verjetnost prihoda Španca Fernanda Alonsa , saj si ga že dlje želi predsednik Luca di Montezemolo .

Po dveh dirkah ima Kimi Räikkönen 11 točk, Felipe Massa niti ene. © AFP

 

In drugi? BMW Sauber je dosegel dve drugi mesti, najboljši uvrstitvi tako za moštvo kot za voznika, Nemca Nicka Heidfelda in Poljaka Roberta Kubico. McLarna in Ferrarija Bavarci še niso dokončno ujeli, a so lahko hitrejši vsaj v tistem delu dirke, ko jim pnevmatike služijo bolje kot konkurenčnima moštvoma oziroma ob skoraj prazni posodi za gorivo in ohranjenih pnevmatikah. Imajo zanesljiv in hiter dirkalnik, a se tako kot lani na vsaki dirki enemu od dirkačev nekaj zalomi. Italijan Jarno Trulli je s Toyoto in četrtim mestom (večji del dirke je bil enako hiter kot McLarna) dokazal, da ni hiter le na kvalifikacijah. V točkovnem seštevku so za zdaj šesti, s ponovitvijo Malezije pa bi se že v Bahrajnu zavihteli in utrdili na četrtem mestu, a nikar ne prehitevajmo, saj ena ptica še ne prinese pomladi. Na četrtem mestu v seštevku ostaja Williams Toyota. Pred sezono smo na zurnal24.si napovedali, da bi lahko bili najprijetnejše presenečenje prvenstva, a po odličnem tretjem mestu Nemca Nica Rosberga v Melbournu jim je šlo v Sepangu vse narobe. Tri točke manj kot Williams in eno več kot Toyota ima peti Renault oziroma Alonso. Dvakratni prvak, v seštevku voznikov je sedmi, je eden od junakov uvodnega dela sezone, saj je s počasnejšim dirkalnikom od peterice zgoraj omenjenih, predvsem pa z zelo nemirnim, nestabilnim bolidom, iz njega potegnil 110 odstotkov. Dokazal je, zakaj je bil prvak. Po dve točki sta si privozila še Red Bull Renault in Toro Rosso Ferrari, oboji so imeli nekaj prebliskov, a s preveč napakami in odstopi bo njihov preboj med prvih šest težak. Od Honde nismo pričakovali točk, pa so jih skoraj dobili, znova omenjamo pravilo varnostnega avtomobila in zaprtja boksov. Aguri Honda je po pričakovanjih najšibkejše moštvo sezone, od moštva Force India Ferrari pa presenečenja za zdaj ni bilo.

 

Formula 1, točkovanje, moštva (po 2. dirki)

1. McLaren 24 točk
2. BMW Sauber 19
3. Ferrari 11

Za spremembo pravila varnostnega avtomobila se je zavzel tudi nekdanji prvak, Nemec Michael Schumacher . FIA ni ukrepala. Je pa dan po malezijskih kvalifikacijah uvedla pravilo, da se morajo dirkači po končanem zadnjem kvalifikacijskem krogu v bokse vrniti s časom kroga, ki ne presega 20 odstotkov najboljšega časa. V tem krogu so s počasno vožnjo dirkači varčevali z gorivom za dirko, potem pa je v Sepangu Heidfeld z 270 kilometri na uro skoraj trčil v dirkača McLarna, ki sta vozila 60 kilometrov na uro. Prepočasno vožnjo bi FIA lahko predvidela že pred sezono in tako dirkača McLarna ne bi dobila pet kazenskih mest pribitka. Je pa zato FIA z ukinitvijo elektronskih pomagal zadela v polno, saj smo priča še zanimivejšemu dirkanju, predvsem pa morajo zdaj dirkači pokazati, iz kakšnega testa so.

Fernando Alonso je moral za četrto in osmo mesto iz Renaulta potegniti 110 odstokov. © AFP

 


 
 

Moramo gledati naprej, še vedno vodimo. Vzdržljivost dirkalnika je izjemna, pritiskam lahko do konca. V Bahrajnu bomo vrnili udarec.

Lewis Hamilton

 
Še nekej odmevov iz vodilnih moštev po prvih dveh dirkah. "Za nami je popoln konec tedna. Imeli smo težak začetek sezone, a sam nisem izgubil zaupanja v moštvo, lahko smo še boljši," je po 16. zmagi v karieri dejal Kimi Räikkönen: "Bili pa bi srečnejši, če bi Felipe končal na drugem mestu, a včasih se pač zalomi." Pri Massi vse prevečkrat. "Očitno je za mano zelo slab začetek sezone, a je prvenstvo še zelo dolgo. Želim si čim prej nadoknaditi izgubljeno , začenši z naslednjo dirko v Bahrajnu." BMW je z uvodnima rezultatoma zelo zadovoljen. "Dirkalnik je bil zelo hiter, podobno kot McLarnov. To je zelo pozitivno, zato sem malo razočaran, ker sem končal šele kot šesti," je po VN Malezije dejal Heidfeld, ki ima po dveh dirkah enako število točk kot Räikkönen. "Zelo smo zadovoljni z začetkom sezone, dvakrat stopničke in 19 točk. To je zelo pozitivno in je dobra osnova za nadaljevanje," pa meni prvi mož BMW-ja Mario Theissen . Tako čemernega Hamiltona, kot je bil po sobotni dodeljeni kazni, ne pomnimo, nezadovoljen pa je bil tudi s končnim petim mestom. "Brez kazni bi lahko končal na drugem mestu, a to je pač dirkanje in takšna so pač pravila. Moramo gledati naprej, še vedno vodimo. Vzdržljivost dirkalnika je izjemna, pritiskam lahko do konca. V Bahrajnu bomo vrnili udarec. Tam smo bili hitri že lani in verjamem, da bomo imeli hiter bolid tudi letos." Sklenimo ta rezime z besedami prvega možna McLaren Mercedesa Rona Dennisa , ki se zaveda, da pravo razmerje moči še ni dokončno razkrito: "Pravzaprav ne vemo, kako hitri smo ta trenutek. Vse do VN Španije ne bomo vedeli, kako konkurenčen je naš dirkalnik. Prva tri dirkališča so si zelo različna, rezultati zato ne odražajo dejanskega stanja." Po Dennisovem mnenju bo dokončno sliko ponudila šele Barcelona 27. aprila, slabših rezultatov, kot je bil malezijski, pa ne bo več toleriral. Sezona se nadaljuje s puščavsko VN Bahrajna med 4. in 6. aprilom.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.