Magazin > Film & Glasba & TV
83 ogledov

Gledalcem najbolj tekne Gostilna

gostilna išče šefa voyo.si
Če smo še pred letom tarnali nad pomanjkanjem razvedrilnih oddaj, je slika po prihodu nove komercialne televizije leto pozneje precej drugačna.

Domača produkcija na največjih slovenskih televizijah, RTVS, Pop TV in Kanala A ter Planet TV, cveti. Našteli smo kar 14 novih razvedrilnih oddaj, ki nam krajšajo večere: Moja Slovenija, Zaigraj še enkrat, sam, Gostilna išče šefa 2, Ljubezen na deželi, Denar pada, Planet stand-up, Državljan Toš, Slovenski pozdrav, Vid in Pero šov, Je bella cesta, Top 4 s Tjašo Kokalj, Raketa, Moj dragi zmore in Kdo bo koga.

Jih je preveč?

"To bo moral povedati trg. Za zdaj je to razveseljujoče, verjetno tako z vidika slovenskih ustvarjalcev, neodvisnih producentov in voditeljev kot tudi gledalcev, ki so se tako lahko izognili sto prvi ponovitvi kakšnega filma,“ je razcvet različnih šovov in oddaj na naših televizijah pokomentiral profesor na fakulteti za družbene vede in strokovnjak za medije Marko Milosavljević.

Najbolj priljubljeni resničnostni šovi

Največjo, v povprečju 14,6-odstotno gledanost ima med vsemi šovi pri nas resničnostni šov Gostilna išče šefa 2, drugi najbolj gledan resničnostni šov, Ljubezen na deželi (Planet TV), pa že precej manjšo, saj ga v povprečju gleda 4,73 odstotka Slovencev. Resničnosti šov, ki so ga vrteli na Kanalu A, Top 4 s Tjašo Kokalj, je imel 4,7-odstotno gledanost.

"Podoben format še ne zagotavlja recepta za uspeh. Resničnostni šovi so si različni tako po svoji recepturi – če smo pri kuharskih oddajah – kot tudi po dejanski izvedbi. Na koncu ostaja tudi vprašanje izkušenj, promocije in dosega posameznih televizijskih postaj. Drugi razlog pa verjetno tiči v gledalcih, ki jim en tip oddaje vsebinsko bolj ustreza kot drugi. V primerjavi s preteklo ponudbo resničnostnih šovov je dobro, da v tem trenutku nimamo na voljo izrazito negativističnih in egoističnih šovov, kot je bil Big Brother. Ljudje so celo oddajo sedeli in se opravljali. Tukaj gre vsaj za neko konstruktivnost. Pristop teh dveh šovov (Ljubezen na deželi in Gostilna išče šefa 2, op. a.) je definitivno bolj pozitiven,“ razlaga Milosavljević.

Z Romihom na Planet TV

Oddaja z narodno-zabavno glasbo Na zdravje! je imela v povprečju 10,3-odstotno gledanost, Slovenski pozdrav, ki jo je zamenjal po odhodu Boštjana Romiha in Jožeta Potrebuješa, pa le 6,2-odstotno, kar pomeni, da je Romih na Planet TV, kjer zdaj vodi Raketo, pripeljal tudi del svojega občinstva, s katerim dosega 7,99-odstotno gledanost. V primeru Rakete in Slovenskega pozdrava gre za primerjavo podatkov za isto starostno skupino, in sicer nad 4 leta (V spodnji tabeli so podatki šovov na Planet TV zabeleženi v starostni skupini 18 do 49 let).

Dober voditelj je enako visoka gledanost?

Milosavljević meni, da je izbor voditeljev za oddajo ključnega pomena. "Voditelj nosi ogromno odgovornost. V resnici pa gre za skupinsko delo. To so ekipe piscev, scenaristov, režiserjev in pomagačev, ki sodelujejo.  Karizma, sproščenost, duhovitost in energija voditelja pa so dejavniki, ki  zadevo lahko ponesejo v višave."

Oddaje za oglaševalce

Na vsebino pa vse bolj vplivajo tudi oglaševalci, kar v tujini ni več novost, v Sloveniji pa se na umeščanje izdelkov v šove še privajamo. Vloga sponzorjev je tako vse večja. Je tega že zdaj preveč? "To bodo spet morali povedati trg in rezultati tovrstnega umeščanja izdelkov, ki jih bodo zabeležili tisti, ki na takšen način oglašujejo. Če bodo oglaševalci ugotovili, da zadeva ni dovolj učinkovita, se bo stvar spremenila. Z vidika regulacije je stvar jasna. Evropa je to dovolila že pred leti, mi smo sprejetje te direktive še nekoliko zavlačevali. Vpliv na vsebine oddaj je precejšen. Težave imajo tudi ustvarjalci v tujini, ki se pritožujejo, da jim pogodbe določajo in diktirajo, kaj se bo v oddaji zgodilo, in posegajo v njihovo ustvarjalnost," pravi Milosavljević, ki na naši televizijah pogreša format, ki bi bil podoben Daily Showu Jona Stewarta. "Gre za primer oddaje, ki uspešno združuje zabavo in relevantne informacije. To je oddaja, ki na zabaven način razkriva bedarije, ki se dogajajo v gospodarstvu ali politiki. Česar si številni novinarji ne morejo privoščiti, ker bi izpadli opredeljeni, si v tej oddaji lahko privoščijo na dnevni bazi, saj politika ponuja ogromno materiala za zgražanje in norčevanje.“

Gledanost oddaj

 

Komentarjev 3
  • LJ24 12:54 21.november 2013.

    AGB Nielsen pravi, da gledanost merijo z nekimi vmesniki, ki so priključeni na TV sprejemniki v cca 1500 slovenskih domovih.A kdo pozna koga, ki pozna nekoga, da ta nekdo pozna nekoga, da ve da ima ta vmesnik doma?????Toliko ...prikaži več o zanesljivih podatkih....

  • 4d5eccf93739c6305aaf8969a682cc57e1fd7395 12:45 21.november 2013.

    Mislim, da je Nielsen nekaj spregledal: V starostni skupini 18-49 itak nihče več ne gleda TVja, tako da tile procenti so bili verjetno narejeni na skupini 150 ljudi pa še to najverjetneje samo ženske večinoma