Muzikal Čarovnice iz Eastwicka, Béjart Ballet iz Lozane, opera Črne maske Marija Kogoja, koncert Vladima Repina z Orkestrom Slovenske filharmonije, nastop pianista in skladatelja Michaela Nymana ter drama Medeja v režiji Tomaža Pandurja so le nekateri od poudarkov Festivala Ljubljana, ki se začenja danes z nastopom Dunajskih filharmonikov pod dirigentskim vodstvom sira Simona Rattla. "To je 60. festival, zame osebno pa 20. V 20 letih je imel približno 1.500 dogodkov in je porabil okoli 20 milijonov evrov, kar sta dve Evropski prestolnici kulture. Od tega je bilo mestnih sredstev približno šest milijonov, preostalo pa smo dobili od prodaje vstopnic in sponzorjev," je stroške festivala strnil njegov umetniški vodja in direktor Darko Brlek, ki se mu zdi, da letošnji program kljub kriznemu letu ne bo krizen. Da bo festival lažje dihal, bo pripomoglo tudi partnersko sodelovanje med Festivalom Ljubljana in petimi drugimi institucijami (Slovenska filharmonija, RTV Slovenija, SNG Opera in balet Ljubljana, Mestno gledališče ljubljansko, SNG Maribor), ki ga je Brlek z njimi podpisal včeraj in med drugim prinaša sodelovanje v obliki izmenjave infrastrukture in pomoči.
"Nismo vampirji in senilneži"
"Vsaka kriza prinese dodaten adrenalin razmišljanja v druge smeri," sodelovanje s Festivalom Ljubljana pozdravlja direktor Slovenske filharmonije Damjan Damjanovič, ki mu razmišljanje v tuje smeri ni tuje. "Tako imenovana klasična kultura ima malo krize po vsem svetu in od nas, vzgojiteljev, je odvisno, kako se približujemo mladini in kako jim prikazujemo svojo dejavnost. Ves svet se ukvarja s tem, tudi Slovenska filharmonija, in mislim, da nam gre prav dobro," pravi Damjanovič, ki meni, da je, kar se tiče rezultatov, najpomembnejši glas ljudstva, torej naključnih in rednih obiskovalcev prireditev. Na vprašanje, ali je bilo teh kaj več, ker kot sodnik sodeluje pri X Factorju, pa odgovarja: "Upam, da. V ta projekt sem šel zavestno prav zato, da širši javnosti, predvsem mladim, prikažemo, da nismo neki vampirji, senilneži, in da imamo razumevanje do vseh. Kot je rekel moj kolega v Beogradu, je njegovo sodelovanje v podobnem šovu talentov v Srbiji obrodilo sadove po dveh letih; njihova bilanca se je takrat izkazala v 200 odstotkov večjem vpisu, in sicer predvsem pri mladih. Jaz upam na isto."