Česa današnja mlada generacija ne ve o Novem rocku, pa bi po vašem mnenju morala vedeti?
Nikakor ne želim soliti pameti "mladi generaciji", ki kot enotna skupina sploh ne obstaja. Kolikor vem, del mladih ve kar dosti o Novem rocku 1981–2000 pa tudi o Klubskem maratonu Radia Študent. Za preostale pa bi rekel tole: Novi rock je bil izjemen in enkraten v tem, da je bil hkrati zelo popularen, "zabaven" in množičen, a tudi (skoraj) vedno nov, izzivalen in drugačen. Upam, da bo tudi Novi rock 3.0 tak.
Ali je Novi rock populariziral alternativno glasbo in zakaj? Ali potem sploh še lahko govorimo o alternativni glasbi?
Novi rock je delal točno to – s pomočjo nacionalne RTV, posebno radia, je alternativno glasbo spravil pred publiko cele Slovenije. Vendar alternativna glasba pri nas (skoraj) nikoli ni postala enaka komercialni, bodisi glasbeno bodisi po medijski popularnosti, ampak je do danes ostala drugačna, bolj urbana, inovativna in tudi kritična. Zato lahko še vedno govorimo o alternativi; zato poskušamo oživiti format NR (Novega rocka, op. a.), ker je dobrih in potencialno popularnih, a premalo znanih bendov dosti.
Novi rock je v Križanke prinesel rock glasbo. Zakaj se rock zdaj iz Križank umika?
Ali Klubski maraton uspešno nadaljuje tradicijo Novega rocka?
Vsekakor, in to po vsej klubski Sloveniji. Dokaz je že to, da bo na letošnjem NR 3.0 skoraj pol nastopajočih iz prejšnjih Klubskih maratonov. Lahko bi jih bilo še več, a smo želeli vključiti tudi !klasiko" à la Buldogi, ki so pravkar izdali odlično novo ploščo, in Otroci socializma, pa tudi zunajklubskomaratonske Aktivno propagando in mariborski Kvinton ter predstavnika nekdanje Juge, izjemnega "bosanskega psiha" Damirja Avdića.
Se lahko na NR 3.0 ponovi zgodovina letečih granitnih kock in steklenic?
Ne vem, zakaj bi se, saj NR 3.0 ni parlament ali policija; publika in izvajalci so načeloma na isti strani.
Obstaja tudi danes radijska cenzura?
Kolikor vem, ne obstaja.
Kdo izmed izvajalcev, ki bodo nastopili v Križankah, je vam osebno najljubši?
Na nek način vsi, vsak zaradi česa drugega; program je zelo raznolik.
So Avdić, Melodrom in N'toko rockerji?
Absolutno so, točno v smislu klasičnega Novega rocka, ki je bil zelo odprt in neizključujoč; imel je Laibach pa tudi Plavi orkestar, Lublanske pse, Videosex in tako dalje. O tem obstaja odlična knjiga Novi rock 1981–2000. Sploh pa imajo "melodični" Melodrom vsaj en (dark)rockerski album, N'tokov "alter ego" je turbo-rockerski Moveknowledgement, Avdić pa je tako ali tako najboljši rock pesnik in solo performer na prostoru nekdanje Juge.