Mednarodni festival uprizoritvenih umetnosti Ex Ponto, ki bo na temo Konec ali začetek? potekal na različnih ljubljanskih prizoriščih med 16. in 25. septembrom, je letos v znamenju političnega gledališča. Glede na razmere doma in v tujini je za to pravi čas, meni direktor festivala Damir Domitrović, ki obenem priznava, da na programu ni nobene slovenske politične igre (so pa druge, ki ne spadajo v političen teater), saj trenutno “ni domače predstave, ki bi bila dovolj transparentna z vidika političnega gledališča ... ki bi združila preteklost in sedanji čas. Mogoče se temu približa režiser Sebastijan Horvat.”
Spomini na tovarištvo
Festival, ki letos razpolaga z 220 tisoč evri, se 16. septembra odpira s svetovno premiero predstave Leksikon YU mitologije v mednarodni koprodukciji in pod vodstvom hrvaškega režiserja Oliverja Frljića. Predstava v obliki kviza proučuje, kakšen je naš spomin na nekdanjo skupno državo in kako se je (pre)krojil. Zanimivost igre, za katero je že zdaj veliko zanimanje, je, da bo med gostovanji po državah nekdanje Jugoslavije vsakič izvedena v lokalnem jeziku. Trenutno najbolj vroč evropski režiser s področja političnega gledališča pa je po Domitrovićevem mnenju Poljak Jan Klata, ki na festivalu gostuje z grotesknim muzikalom o uporniški hčeri Pesem o materi in domovini.