Od pomladi 2011 portoroški Avditorij, ki je lani praznoval 40. obletnico delovanja, vodi Marko Česnik. Ustanova ima kljub kriznim časom neobičajno vzpodbudne rezultate – število abonentov oziroma obiskovalcev gledališkega programa se jim je podvojilo, skoraj podvojili so zasedenost dvoran, povečali pa so tudi obiskanost drugih prireditev.
"Ob mojem prihodu je imel Avditorij izgubo v višini sto tisoč evrov in skoraj toliko (93 tisoč evrov) revolving posojila. Čeprav sem sprva ocenjeval, da bom finance saniral tri ali štiri leta, mi je v manj kot enem letu uspelo poplačati posojilo in zagotoviti pozitivno tekoče poslovanje. Izguba iz prejšnjih let je pokrita, naše tekoče poslovanje je dobro, povprečno zasedenost dvoran smo z od 30 do 40 odstotkov povišali na okoli 60 odstotkov. Naše dvorane so bile zasedene podobno kot dvorane Cankarjevega doma v Ljubljani," pojasnjuje Marko Česnik.
Ključ je v nadzoru
Kako mu je to uspelo, glede na to, da izkušenj s področja kulturnih in promocijskih dejavnosti ni imel, saj je v Avditorij prišel z mesta svetovalca uprave AMZS, zdaj pa ob direktorskem delu opravlja še naloge programskega vodje?
"Najprej sem šel na dodatno izobraževanje iz kontrolinga in zdaj zelo natančno merimo prav vse, od obiska do učinka promocijske dejavnosti," razkriva Česnik. Za obisk je pomemben program in poskušali so prisluhniti potrebam občinstva.
"Obala nima nekega velikega kroga gledališke publike, vseeno pa so dobro obiskana tudi gostovanja resnih gledaliških hiš in ne le komercialne predstave. Tudi sponzorje smo vprašali, kaj si želijo, saj je jasno, da objava loga v naših publikacijah ni dovolj. Uspelo nam je pridobiti tako stare sponzorje kot tudi nekaj novih. Vesel sem, da se je Avditorij znova zapisal na zemljevid aktivnih in uspešnih kulturnih ustanov pri nas," pravi Česnik.