Preden ste začeli z Gotan Project, ste delali filmsko glasbo. Med drugim ste sodelovali z Larsom von Trierjem. Kako je delati s takšnim filmskim velikanom?
Bilo je čudovito, le kako drugače bi lahko bilo, če delaš z nekom, ki ima takšen talent. Vedno je lažje sodelovati s talentiranimi ljudmi, ki natančno vedo, kaj želijo, kot pa z nekom brez talenta. Z njim sem sodeloval v zgodnjih 90. letih pri filmu Europa. Ko sem prispel v København, je ravno končeval film in morali smo se pogovoriti o glasbi, ki jo je napisal njegov svak Joachim Holbek. Bil sem skrbnik za glasbene pravice filma, produciral sem tudi soundrack in duet z Nino Hagen in klasičnim baritonistom Philippejem Huttenlocherjem. Šele zdaj vidim, kako zelo je moje delo, povezano s filmom, vplivalo na poznejšo glasbo. Mislim, da glasba Gotan Project zveni filmsko zaradi vseh teh izkušenj.
Pri komadu De Hombre a Hombre z vašega novega album Tango 3.0 vas je navdihnil David Lynch.
Drži. Preden smo mu dali naslov De Hombre a Hombre, smo mu rekli Lynchev tango (smeh). Sem velik fan Davida Lyncha, impresioniran sem nad tem, kako dela filme, pa ne samo filme, tudi nad načinom, kako razmišlja. Zelo mi je všeč njegova knjiga o meditaciji Catching the Big Fish.
Tudi pri nastopih daje Gotan Project velik pomen vizualizaciji.
Seveda, zelo velik. Boste videli pri našem šovu v Ljubljani. Sodelovali smo z videoumetnico Prisco Lobjoy, tako ona kot tudi sami smo želeli izraziti našo glasbo. Poskušali smo se izogniti klišejem v tangu in elektronski glasbi ter narediti nekaj osebnega in originalnega. Verjamemo, da bolj ko je nekaj osebno, bolj se intimno dotakne ljudi.
Zakaj ste na zadnji album vključili tudi novelo Rayuela argentinskega pisatelja Julesa Cortázarja?
Razlog, da smo uporabili glas in tekst Cortázarja, je, da smo želeli narediti tribute temu izjemnemu argentinskemu pisatelju, pa tudi v 80. letih je živel v isti zgradbi v Parizu, kjer smo ustvarili vso glasbo za Gotan Project. Rayuela je otroška igra ristanc, in to knjigo lahko prebereš od a do ž ali skačeš z enega poglavja na drugega. Je zelo simbolična v smislu našega življenja, ki se odvija med dobim in slabim, nebesi in peklom.
Na novem albumu lahko slišimo vpliv bluesa in bluegrassa.
Tango je blues Buenos Airesa in želeli smo narediti most med Buenos Airesom in New Orleansom. Dr. John, ki je legenda bluesa v New Orleansu, igra na albumu v pesmi Tango square. V preteklosti sem naredil tudi solo album The Moonshine Sessions, ki sem ga posnel v Tennesseeju. Sodeloval sem s country in bluegrass glasbeniki in mislim, da je tu tudi nekaj vpliva mojega prejšnjega projekta. Pa tudi sam imam rad to zvrst glasbe in zame glasbene pregrade ne obstajajo. Smisel Gotan Project je, da skozi tango naredi mešanico zvoka planeta.
Nekoč ste dejali, da so tango ženske, kokain in dirkalni konji. Živite to filozofijo?
V neki smeri živim (smeh). Ampak za dirkalne konje mi je vseeno.
Je v vaši glasbi več strasti ali melanholije?
Obojega, bi rekel. Mislim, da je nekaj melanholije, ki jo želimo prinesti na plesišča, tango pa je tudi senzualen, strasten in zelo erotičen. Če opazujete res dobre plesalce tanga, lahko vidite, da ne gre zgolj za senzualnost, ampak tudi erotičnost. Zame je glasba Gotan Project tudi najboljša za ljubljenje. Morate kdaj poskusiti (smeh).
Še vedno radi nastopate po več kot 400 nastopih?
Seveda, ravno smo igrali v Parizu v L'Olympii, kjer so nastopili tudi Edith Piaf, Beatles in Jacques Brel. Koncert je bil razprodan in bili smo zelo srečni, da smo lahko tam nastopili. Včeraj sem rekel svoji hčeri, preden je zaspala, da ne morem verjeti, da nastopamo v L'Olympii in da si tega v življenju nisem predstavljal. Zdaj bomo nastopili v amsterdamskem Paradisu. Moja mama je Nizozemka in tudi vsa družina po mamini strani. Paradiso je stara cerkev in ko sem bil najstnik, sem tam videl veliko izjemnih koncertov. To, da bomo nastopili tam, je zame neverjeten dosežek. Sicer pa rad srečujem ljudi, saj ti širijo obzorja, ti dajo veliko informacij. Fenomenalno je bilo tudi, ko smo nazadnje nastopili v Ljubljani, spomnim se, da je bilo vreme fantastično.
To je bilo moje naslednje vprašanje.
Seveda se ne spominjam vseh koncertov, a Ljubljane se zelo dobro. Je čudovito mesto in na ulicah je bila posebna energija.
Boste v Križankah nastopili z gosti?
Ne, saj je šov še čisto svež. Igrali bomo veliko novih pesmi, pravzaprav skoraj cel novi album, in prepričan sem, da bo tako veliko presenečenj, da gostov ne potrebujemo (smeh).