Raziskava
Začenja se zbiranje prijav za produkt leta 2014, ki je največja potrošniškoglasovalna nagrada za inovativne produkte v svetu. Marketinški koncept je bil ustanovljen pred 27 leti v Franciji in trenutno deluje v več kot 40 državah, v Sloveniji pa je prisoten drugo leto. "Raziskave, v kateri edini odločajo slovenski potrošniki, se ne da kupiti ali kako drugače vplivati na rezultat. V ospredju so izdelki, ki so uporabnikom prinašali največje zadovoljstvo," je povedal Gregor Gorenc, direktor Produkta leta.
Izbirajo potrošniki
Proces izbire poteka tako, da blagovne znamke na spletni strani Produktleta.si brezplačno vpišejo svoje produkte, inovacije in kategorije. Sledi pregled pred žirijo, ki jo sestavljajo ugledni potrošniki in strokovnjaki, katerih naloga je pregledati inovacije in novosti produktov ter tako pred potrošnike postaviti produkte, ki se ponašajo z novostmi. Zadnji in najpomembnejši korak je raziskava, ki jo opravlja svetovno znana raziskovalna hiša Nielsen. "Celotna raziskava in njeni deli so narejeni po najvišjih mogočih standardih. Vanjo bo vključenih več kot tri tisoč Slovencev, razporejenih po spolu, starosti in regiji, na koncu pa bomo dobili rezultat celotne Slovenije – torej rezultat slovenskih uporabnikov, ne le določene starosti ali določenega predela Slovenije. Najbolje ocenjen je zmagovalni produkt v kategoriji," o raziskavi pravi Gorenc. V kategoriji morata biti vsaj dva konkurenčna izdelka različnih proizvajalcev, za vsak produkt pa je treba dobiti dovolj kupcev, ki so produkt (izdelek ali storitev) že uporabili, da lahko podajo svojo oceno.
Lani 16 zmagovalcev
Letos že imamo 16 zmagovalcev v različnih kategorijah (v vsaki kategoriji je lahko le eden), ki nosijo naziv izbrani produkt leta 2013. Slovenski potrošniki so lani med 49 izdelki v 16 kategorijah izbrali zmagovalce. "Za zmagovalne izdelke to ni le priznanje za inovativnost v očeh industrije, ampak dokazano povečuje ugled. Pečat kakovosti pomaga graditi produkt, podjetje ter blagovno znamko kot inovativno in kakovostno, poleg tega pa potrošniki dokazano raje preizkusijo produkt, ki nosi naziv produkt leta. V Sloveniji po raziskavi, ki jo je junija opravila raziskovalna hiša Nielsen, ugotavljamo, da že 61 odstotkov slovenskih potrošnikov prepoznava pečat – rezultat, ki je izjemen po samo štirih mesecih delovanja in ki nas naglo približuje največjim ter najrazvitejšim državam, kjer je prepoznavnost pečata več kot 80-odstotna in zaupanje v pečat zelo visoko," je sklenil Gorenc.
Vpis
Sestava posameznih kategorij je odvisna od vpisanih produktov, pri čemer je treba zagotoviti konkurenčnost v kategoriji, kar pomeni, da morata biti vsaj dva konkurenčna izdelka različnih proizvajalcev. Podjetja lahko prijavijo produkte, ki na slovenskem trgu niso dlje od 18 mesecev od dneva vpisa. Izbor se bo zaključil 30. januarja prihodnje leto, ko bodo objavili zmagovalce.
Zaradi izjemnega zanimanja so vpisni rok produktov podaljšali do 15. oktobra. Letos pričakujejo bistveno več kategorij zmagovalcev in tako vse proizvajalce pozivajo, naj prijavijo izdelke, ki so jih izboljšali, prenovili ali jih prvič postavili pred slovenske kupce. Inovacija je namreč vsaka drobna sprememba, ki potrošniku prinaša neko novo dodano vrednost.
Organizator bo vse zmagovalce objavil na prireditvi, prav tako tudi v medijih, pod pogoji, določenimi v pravilih uporabe pečata produkt leta 2013, pa bo nato eno leto dovolil uporabo pečata pri vseh njihovih marketinških akcijah za zmagovalni produkt. Vsa pravila in pogoje vpisa najdete na spletni strani Produktleta.si.