Volkswagnov parkirni sistem je podoben tistemu pri toyotinem priusu, a le tega prekaša z vidika enostavnosti uporabe in pragmatičnosti v praksi. Sistem izkorišča močan elektro-servo volan, tipala sistema ABS in dodatni bočni tipali (na vsak strani avtomobila se nahaja po eno), ki ugotavljata globino oziroma začetek in konec parkirnega prostora. Sistem kot del dodatne opreme na zunaj nekoliko prenovljenega tourana stane 650 evrov.
Koliko stane? |
Sistem samodejnega parkiranja pri touranu stane zmernih 650 evrov. |
Sistem deluje do hitrosti 30 km/h, kjer mora voznik voziti ob parkirani vrsti avtomobilov v razdalji od pol do pol drugega metra in imeti ob parkiranju na levi strani vključen tako sam sistem, kot tudi levi smernik. Ko tipalo zazna konec nekega avtomobila, zmeri vrzel z 2,5 centimetrskimi impulzi sistema ABS. Če sistem potrdi dovolj velik prostor, ki mora meriti dolžino tourana + 1,4 metra, to prikaže na zaslončku in v primernem trenutku od voznika zahteva ustavitev in prestavitev menjalnika v vzratno prestavo. Potem voznik samo še spusti volanski obroč in po potrebi dodaja plin, vključi sklopko in pritisne na zavoro. S istem v touranu je že zelo izpopolnjen, enostaven za uporabho in hiter.
BMW pa je predstavil še naprednejši sistem. Imenuje se Remote Park Assist (RPA) in kot že ime pove, omogoča samodejno parkiranje na daljavo. Glavni del sklopa je sistem PDC ali Park Distance Control, kjer gre za že znan in uveljavljen sistem senzorskega pripomočka za parkiranje, nameščenega na zadek in nos vozila.
Ko se voznik pripelje do mesta, kjer želi parkirati, prestavi ročico samodejnega menjalnika v P, ugasne motor in izstopi iz avtomobila. Z dvojnim pritiskom na gumb za zaklepanje aktivira sistem RPA. Ko video kamera posname odboj svetlobe na sprednjem zidu garaže in ga računalnik prepozna, parkirna asistenca izračuna odgovarjajočo vhodno pot. Istočasno se aktivira omenjeni PDC sistem, ki prepozna morebitne ovire na trasi parkirnega prostora. Menjalnik samodejno prestavi v položaj D, nato pa se avtomobil s pomočjo podatkov iz senzorjev in kamere počasi premika in parkira. Upravljalni mehanizem je opremljen s pogonskim elektromotorjem, za zaviranje pa uporablja zavorni sistem s hidravličnim rezervoarjem energije. Voznik dogajanje nadzira preko gumba za zaklepanje, ki mora biti ves čas postopka pritisnjen.
Ker je proces parkiranja shranjen v računalniku, vozilo pri izhodu natančno sledi poti, po kateri je zapeljalo v garažo in se ustavi na isti točki, kjer se je proces parkiranja začel. Sistem na prvi pogled deluje zelo zapleteno, parkirni manever pa dolgotrajno., vendar je BMW proces kar se da poenostavil.