Ugotovitve o vedenju uporabnikov Facebooka so sporočili raziskovalci ameriškega Pew Research Center (Raziskovalnega središča Pew), ki so se z razvpitim družabnim omrežjem ukvarjali v projektu Internet & American Life Project. Kdor misli, da "so družabna omrežja nujno zlo, ki ljudi izolirajo in jih spreminjajo v spletne odvisnike", naj se zamislijo, pravijo ameriški strokovnjaki. Med glavnimi zaključki raziskave je ugotovitev, da imajo posamezniki, ki kar nekaj časa namenijo Facebooku – v ZDA naj bi imel Facebook kar 160 milijonov uporabnikov –, več tesnih prijateljev (ki niso samo Facebook prijatelji oziroma "prijatelji"), so bolj zaupljivi in imajo več podpore prijateljev kot posamezniki, ki niso podlegli čarom Facebooka. Natančneje: kdor gre na Facebook nekajkrat na dan, trikrat verjetneje verjame, da gre večini ljudem zaupati, trdijo strokovnjaki. Uporabniki Facebooka so tudi bolj politično angažirani.
Upravičeno zaupanje?
"Bilo je veliko ugibanj o slabem vplivu družabnih omrežij na vsakdanje, nevirtualno življenje. In veliko ugibanj je bilo usmerjenih v možnost, da družabna omrežja slabo vplivajo na odnose z drugimi in ljudi oddaljujejo od sodelovanja v resničnem življenju. A naši rezultati kažejo ravno nasprotno. Ljudje, ki uporabljajo družabna omrežja, pravzaprav ustvarjajo bližnje odnose in so politično in socialno bolj angažirani," je povedal vodja raziskave Keith Hampton. Ali gre za zaupanje ali lahkovernost, pa odgovarjajo tisti, ki Facebooku ne verjamejo. Naša "Facebook podoba" je namreč preveč polikana in neresnična, pravijo kritiki. Odločite se sami.