Zasvojenost z družabnim omrežjem Facebook dodatno povečajo aplikacije za pametne telefone, Android pa je z najnovejšo različico Home šel še dlje. Uporabnike tako prek oblačkov, ki se na telefonu pokažejo ne glede na to, kaj počnete, nenehno obvešča o prav vseh aktivnostih prijateljev, in več kot jih imate, bolj nadležno je piskanje telefona in večji vpliv ima Facebook na možgane, razlaga strokovnjakinja Susan Greenfield z Univerze v Oxfordu.
Strokovnjakinja dodaja, da je zasebnost med mladimi vse manj cenjena, razdajanje osebnih misli, fotografij in podatkov pa vse pogostejše. Raziskava, ki je potekala na omenjeni univerzi, je med drugim pokazala, da kar 55 odstotkov mladih svojo zasebnost deli tudi s tistimi, ki jih v resnici ne poznajo. Med najpomembnejše "vrednote" pri mladih sta se vrinili pozornosti in slava, izguba zasebnosti pa je pri mladih le eden od korakov, ki so jih pripravljeni narediti za dosego ciljev, piše Telegraph.
In kako lahko Facebook vpliva na možgane? Čisto preprosto, pravi Greenfieldova. Nove aplikacije za pametne telefone poskrbijo za nenehno osveževanje informacij o tem, kaj počnejo vaši prijatelji, in tako "prisilijo" vašo podzavest, da takšne informacije s svetom delite tudi sami. "Vaši možgani se začnejo odzivati podobno kot otroški, vaše vedenje pa postane odvisno od vedenja in misli drugih," dodaja strokovnjakinja.
Vse bližje smo svetu, ko bo komunikacija "iz oči v oči" postala manj pomembna, izrinjena. Resnično življenje se seli v nove medije, narava medsebojnih odnosov se spreminja, ti postajajo le odsev resničnega življenja, odzivni čas je hitrejši, časa za razmislek, učinkovitost in vrednote pa vse manj, še razmišlja Susan Greenfield.