Vsaka otrokovi starosti primerna in varna igrača je lahko poučna oziroma didaktična, če jo otroku ustrezno predstavimo. Z igračo se otrok lahko igra na različne načine in tako uri svoje spretnosti na različnih področjih razvoja. Govorimo o štirih področjih otrokovega razvoja, ki so vam lahko v pomoč pri izboru ustrezne didaktične igrače za vašega otroka.
Pri izbiranju igrač moramo vedeti, da ni univerzalnega tempa razvoja. Zato je treba upoštevati okoliščine, spoznati otroka in njegova močna in šibka področja ter na podlagi tega poiskati igračo, ki bi razvoj na posameznem področju spodbudila. Včasih je primerna tudi igrača, namenjena mlajši ali starejši starostni skupini. Pogosto so številne igrače uporabne že veliko prej, kot je na njih navedeno, vendar morda v drugi funkciji. Še pogosteje pa lahko otroci igrače uporabljajo pozneje v razvoju na drugačen način kot v predhodnih obdobjih. Igrača lahko na primer najprej spodbuja gibalni razvoj, nato pa je pripomoček pri igri vlog. Številni avtorji poudarjajo, da je pri izbiri igrač pomembno upoštevati otrokove interese in ne le razvojne ravni, saj se z bolj priljubljenimi igračami otroci igrajo dlje in na zahtevnejši način.
Splošen otrokov razvoj poteka hkrati na različnih področjih in je povezan z gibalnim, spoznavnim, socialnim in govornim razvojem. V razvoju se otrok nenehno spopada z odkrivanjem novih sposobnosti, spretnosti in znanj, zato je izjemnega pomena, da te pridobiva kakovostno in na poučen način. Spretnosti, ki se pojavijo v zgodnji otrokovi mladosti, so po navadi povezane z dosežki iz njegovega predhodnega obdobja. Z nadaljnjim razvojem otrokovih sposobnosti poskrbimo, da je otrok sposoben povezati že naučeno z novimi znanji, kar je pogoj za nove razvojne dosežke.
Vaš Baby Center