Letalsko družbo Ryanair so ustanovili leta 1985. Na leto se z njimi prevaža približno 117 milijonov ljudi, s čimer se tudi največje letalske družbe ne morejo kosati, poroča Das Erste. Kdor je z njimi že potoval, ve, da se po udobju in servisu ne morejo primerjati z največjimi, pojavlja pa se tudi vprašanje, kako varno je potovanje z njihovimi letali. Televizijski kanal Das Erste je v reportaži Story im Ersten razkril nevarnosti letenja z nizkocenovnimi prevozniki.
"Čeprav letala s pomočjo sodobne tehnologije in avtopilota tako rekoč letijo sama, je naša varnost kljub temu v rokah pilotov. A tudi tukaj pri Rynairu varčujejo,“ piše Wunderweib, ki je povzel najpomembnejša dognanja reportaže. V oddaji je pričal pilot, ki je priznal, da je pod velikim pritiskom, saj pilote plačujejo po letu. Če ne delajo, so brez prihodka, zato se mnogi piloti usedejo v pilotsko kabino, četudi so bolni. Ryanair je te navedbe demantiral. Povedali so, da sledijo evropskemu in irskemu delovnemu pravu. "Pri Ryanairu lahko piloti na leto zaslužijo do 170 tisoč evrov, in to z manj kot 18 urami letenja na teden in delovnemu načrtu, po katerem imajo po petih delovnih dneh štiri proste dneve,“ trdijo.
V omenjeni oddaji so poleg tega poročali, da podjetje varčuje tudi pri gorivu. Dokaz zato naj bi bili številni zasilni pristanki njihovih letal. Reportaža naj bi dokazala, da navodilo, naj v letala natočijo čimmanj goriva, res obstaja, piše Wunderweib. Tudi to so pri Ryanairu zavrnili. "Noben pilot ni pod pritiskom, da mora natočiti manj goriva,“ pravijo.
Eddie Wilson, predstavnik Ryanaira, je reportažo označil za neutemeljeno. Po njegovem mnenju gre za sredstvo neuspešnih sindikatov pri Lufthansi, s katerim želijo pozornost usmeriti stran od njihovih pogostih stavk. "Ta pogajanja se namreč vršijo v času, ko Ryanair v Nemčiji in povsod po Evropi naglo raste.“
296
ogledov
Ryanair: Kako varno je leteti z njimi?
Kako lahko nizkocenovni letalski prevozniki preživijo, če ponujajo tako poceni lete?