Ne malo prahu je sprožil video, ki ga je drugi največji proizvajalec pametnih telefonov, Huawei, predstavil na svojih družbenih omrežjih. Video nove kampanje prikazuje dekle, ki je zatopljeno v svoj pametni telefon. Medtem, ko ji sledimo skozi dan in opazujemo, kako se zaplete v različne situacije, ki so posledica njene intenzivne rabe telefona, ugotovimo da zgolj pogreša svojo ljubljeno osebo.
Huawei v želji po boljšem razumevanju potrošniških navad in skrbi zanje začenja kampanjo #AddictedToYou. Grajenje, vzpostavljanje in vzdrževanje dobrih in zdravih odnosov z bližnjimi, tudi s pomočjo pametnih telefonov, je vzgib za aktivacijo ob prazniku zaljubljenih, valentinovem.
»Izvedli smo raziskavo, da bi ugotovili kakšen odnos imajo ljudje do svojih telefonov in kako jih uporabljajo, da komunicirajo z ljudmi, ki so jim blizu,« je povedal Matjaž Kermelj, direktor Huawei Slovenija. »Rezultati nam pomagajo razumeti, kaj je ljudem pomembno, ko uporabljajo mobilne telefone in kako naši izdelki ustrezajo tem potrebam.« Huaweiju je raziskava dala navdih za kampanjo, ki priznava pomembnost pametnih telefonov v naših vsakdanjikih, a hkrati spodbuja, da več časa namenimo za pristen stik z bližnjimi. S tem želijo spodbuditi odgovoren pogovor o tem, kako, koliko in kdaj uporabljamo pametne telefone. Valentinovo pa je odlična priložnost, da razširimo glavno sporočilo te kampanje, ki poudarja pomen pristnega človeškega stika in dejanske prisotnost.
Kje imate telefon med druženjem s
prijatelji?
Med domačim druženjem z družino ima telefon ob sebi (na mizi ali v žepu, torbici) 59 % ljudi. Ob druženju s prijatelji v baru ali gostilni ga v torbici ali žepu pusti kar tri četrtine uporabnikov. Lažje se uporabniki neposredni prisotnosti pametnega telefona odpovejo ob zmenkih – na teh ga ima na mizi ob sebi le 13 % (zmenek doma) oziroma 14 % uporabnikov (zmenek zunaj). Bolj pogosto je pametni telefon na očeh vseh med poslovnimi sestanki, ko ga poleg sebe postavi 19 % zaposlenih, pa tudi na fakultetah, kjer ga ima na mizi poleg sebe kar 32 % študentov. »Podatki kažejo, da se uporabniki ob druženju kar dobro zavedajo pomembnosti pristnega kontakta. Razumljivo je to lažje med prijatelji kot doma. Lepo je videti, da je stik z otrokom prepoznan kot pomemben in starši manj pogosto telefon nosijo v otroško sobo,« je zadevo komentirala Tina Bončina, dr. medicine in psihoterapevtka: »Še vedno cenimo, da nam nekdo posveti svoj resnični čas in pozornost. To je vidno iz tega, da veliko večino uporabnikov moti, da se nekdo oglasi na telefon ali pregleduje sporočila med osebnim druženjem.«
Kar 68 % uporabnikov moti, če nekdo prekine pogovor, da odgovori na telefonski klic, tri četrtine pa moti tudi, če sogovornik med pogovorom pregleduje sporočila. »Podatek, da večino moti, če sogovornik med pogovorom uporablja telefon, me je kar razveselil, saj kaže na to, da želimo pristen kontakt. Ti podatki so odličen povod za samorefleksijo, kako sami reagiramo ob skušnjavi, ki jo prinaša telefon v naši bližini,« komentira Bončina.
Koliko novih prijateljev imate zaradi pametnih telefonov?
Po drugi strani nas pametni telefoni očitno po mnenju anketirancev ne razdružujejo, ampak predvsem povezujejo. Skoraj štiri petine uporabnikov pametnih telefonov namreč pravi, da z njim lažje ostanejo v stiku s svojimi najbližjimi, 52 % pa, da preko telefona spoznavajo nove ljudi. Skoraj polovica (44 %) meni, da je telefon pomembno sredstvo za razvijanje mlade ljubezni. Kar 82 % vseh uporabnikov pametnih telefonov vidi telefon kot odličen način za ohranjanje stika pri ljubezni na daljavo. »Pametni telefon lahko pri vzdrževanju odnosov igra ključno vlogo, saj nam omogoči, da smo v stiku z ljudmi, ki fizično niso zraven nas. In če smo se včasih spoznavali v družbi, na obiskih, zabavah ali preko prijateljev in znancev, ima danes tudi pri vzpostavljanju potencialnih partnerskih odnosov telefon nemalokrat precej večjo vlogo kot t. i. tradicionalni načini.«
Svojega trenutnega partnerja je nekaj več kot četrtina spoznala preko prijateljev ali družine, kar na drugem mestu pa najdemo internet in aplikacije za zmenke (18 %), ki so še pogostejši kot srečevanje partnerjev na zabavah in v klubih (17 %). Le 14 % parov se spozna v službi, 10 % pa v šoli.
Pametni telefon = dober povod za prepir?
Kar 55 % uporabnikov priznava, da so bili pametni telefoni že povod za prepire, na primer zaradi prepogoste uporabe ali neprimernih situacij, v katerih je partner uporabljal telefon. Po drugi strani praktično enak delež pravi, da je prepir nastal zaradi nerabe telefona, torej zaradi zamujenih klicev, neodgovorjenih sporočil in podobno. »Telefon je tudi povod za prepire. In to v primeru neodzivnosti. To slednje je tema, ki jo bomo morali v bližnji prihodnosti še razdelati: kdaj in kje je potrebno biti dosegljiv in kdaj in kje imamo pravico biti neodzivni. Potrebno bo dodatno razmisliti o telefonskem bontonu,« prvi Tina Bončina.
Po prepiru pa … Gole fotografije!
Če mislite, da je pošiljanje golih fotografij rezervirano za Hollywoodske zvezdnike, se motite – pošiljalo jih je namreč tudi že kar 14 % slovenskih uporabnikov pametnih telefonov. Skoraj tri četrtine jih je preko besedilnih sporočil že flirtalo, 27 % pošiljalo nekoliko bolj pikantna sporočila, 21 % pa uporabljalo aplikacije za iskanje partnerjev. Pri izkazovanju naklonjenosti se sveže zaljubljeni še vedno v največji meri poslužujejo sporočil (71 %) in telefonskih klicev (46 %).
Za ohranjanje zveze na razdaljo pride pametni telefon še kako prav. 61 % uporabnikov v takšni zvezi jih uporablja za flirtanje preko klepetalnikov ali besedilnih sporočil, 44 % za dolge telefonske pogovore, 30 % za pošiljanje začinjenih sporočil, 27 % za video pogovore, 15 % za pošiljanje golih fotografij ter 12 % za telefonski seks.