Kljub zaostreni gospodarski situaciji je bila lani zabeležena vzpodbudna rast s tujih trgov. Slovenijo je obiskalo 2,1 milijona tujih turistov, ki so ustvarili 5,7 milijona prenočitev. Tako prihod kot število nočitev se je v primerjavi z letom prej zvišal za šest odstotkov.
Kot so sporočili iz javne agencije Spirit, so bili zabeleženi dobri rezultati s strani tradicionalno pomembnih trgov Nemčije (plus devet odstotkov pri prihodih in plus sedem odstotkov pri prenočitvah) in Avstrije (osem odstotkov pri prihodih in tri odstotke pri prenočitvah). Italijani pa so v letu 2012 ustvarili skoraj milijon nočitev.
Več tudi ruskih turistov
Pozitivni trendi so se lani nadaljevali tudi z ruskega trga (36 odstotka več nočitev), Nizozemske (26 odstotkov več nočitev) in prekomorskih trgov Japonske (19 odstotkov več nočitev) ter Kitajske (plus 38 odstotkov pri prihodih in plus osem odstotkov pri nočitvah), ki kažejo na velik potencial tudi v prihodnje.
"Slovenije še nikoli do sedaj ni obiskalo toliko turistov! Za nami je rekordno leto, posebej na področju prihodov in prenočitev tujih turistov, ki so se zvišali kar za šest odstotkov," je navdušen Marjan Hribar, generalni direktor direktorata za turizem in internacionalizacijo na gospodarskem ministrstvu.
Hribarja veseli, da področje turizma vedno znova dokazuje, da je tudi v kriznih časih svetla izjema, kjer je še vedno mogoče najti priložnost in doseči rast. "V letošnjem letu bo potrebno strniti vse napore in aktivnosti usmeriti v zastavljene cilje - povišanje turističnih prihodov, nočitev in prilivov. Poleg uspešnih rezultatov za leto 2012 nas veseli tudi, da se povečuje interes tujih investitorjev za investicije v slovenski turizem," je še dejal v odzivu na podatke, ki jih je danes objavil državni statistični urad.
Evropa kot ciljna turistična destinacija
Kljub neugodnim gospodarskim razmeram je evropski turizem v preteklem letu zabeležil štiriodstotno rast, v letu 2011 pa je bila rast še bolj intenzivna (plus sedem odstotkov). Vendar pa dolgoročne napovedi kažejo umirjeno, a vztrajno zmanjševanje evropskega deleža na globalnem turističnem trgu. Evropski turizem se vse bolj sooča z ostro konkurenco novih in razvijajočih destinacij, zato so potrebni konkretni ukrepi, ki bodo omogočili uresničitev potencialov rasti, še poudarjajo v Spiritu.
Evropska turistična komisija (ETC), ki je pristojna za promocijo Evrope kot turistične destinacije na prekomorskih trgih, je napovedala okrepljeno pripravo in izvedbo usmerjenih, inovativnih in na raziskavah temelječih tržnih strategij za spodbujanje povpraševanja po Evropi kot ciljni turistični destinaciji. Štirje ključni trgi so ZDA, Kanada, Brazilija in Kitajska.