“Računalnik je lahko za otroka ustvarjalen učni pripomoček že v predšolskem obdobju, če vemo, kaj bi z njegovo uporabo želeli doseči, in če ga obravnavamo kot obogatitveni medij, s katerim se lahko otrok seznani. Zavedati pa se moramo, da računalnik ne more in ne sme nadomestiti igre, ki je v predšolskem obdobju otrokova najpomembnejša dejavnost,” pravi Janja Hudej, svetovalna delavka iz vrtca Antona Medveda v Kamniku.
Pod nadzorom staršev
Otrok naj računalnika ne odkriva sam. “Vsako dejavnost je smiselno izvajati pod nadzorom in skupaj z otrokom. Vedeti moramo namreč, kako pred otroke postaviti smiselne probleme, ki vključujejo uporabo računalnika, saj je lahko ta dobrodošla popestritev in ponudi široko paleto poučnih vsebin,” dodaja Hudejeva. Bodite potrpežljivi in kmalu vas bo otrok presenetil s svojim znanjem in poznavanjem računalnika.
Naj ne bo edina dejavnost
Za igro z računalnikom čas odmerite tako, da se bo otrok še vedno lahko ukvarjal z drugimi dejavnostmi. “V našem vrtcu težimo k cilju, da je naš pristop učenja doživljajski, da otrokom omogočamo dejavno učenje v naravnem okolju; v gozdu, na travniku, v okolju, ki nas obdaja, kjer se otroci sproščeno gibajo in srečujejo z izkustvenim učenjem,” pravi svetovalka. Prav tako bi moralo biti doma.
Pripomoček za učenje skozi igro
Otrok bo prej ali slej odkril, da imate doma tudi računalnik, in pomembno je, kako mu ga predstavite. “Starši lahko otrokom računalnik predstavite kot pripomoček za seznanjanje in učenje skozi igro. Skupaj z otrokom si lahko ogledate zanimive kraje, spoznavate govorice sveta, poslušate različno glasbo in si ogledate igro ali igrače otrok z vsega sveta,” svetuje Hudejeva. Naj računalnik ne postane bavbav, ki se ga je treba po vsej sili izogibati, otroka raje naučite pametnega ravnanja z njim.