"Lolita je bila presenetljivo odkritje, kjer so nas crkljali od začetka do konca. Izbira čudovitih in izjemno lepo prezentiranih sladic je bila neverjetna. Prostor je bil funky, natakarji pa ustrežljivi," se glasi ena od recenzij obiskovalca iz Velike Britanije, ki je na spletnem portalu Tripadvisor zapisal svoje mnenje o Loliti. Glede na to, da priljubljena slaščičarna na Tripadvisorju zaseda prvo mesto na lestvici 288 ljubljanskih restavracij, mnenje britanskega gosta ni osamljeno, od kod takšna priljubljenost, pa smo povprašali direktorico Dado Jerovšek, ki je z možem Brankom ustvarila gostinski imperij Kaval Group z več kot desetimi restavracijami, picerijami in kavarnami.
Uspeh zaradi imena, ponudbe in dizajna
"Ker je v Ljubljani v gostinstvu in slaščičarstvu veliko kakovostne ponudbe, smo pri Loliti dneve in noči preživeli v razmišljanju, kje in kako bi bili drugačni. Mogoče se je vse začelo iz drobne ideje, da damo ime Lolita, drznili pa smo si iti tudi v ta del zgodbe, da sredi Ljubljane naredimo neke vrste predstavitev za Niko Zupanc, ki je bolj znana po svetu kot v Ljubljani," pravi Jerovškova, ki je pri načrtovanju Lolite veliko pozornosti namenila detajlom, med katerimi so zagotovo najopaznejše luči v obliki češenj oblikovalke Nike Zupanc, ter postrežbi in ponudbi sladic, ki jih ponujajo po "normalnih slaščičarskih oziroma Kavalovih" cenah. "Vse delamo sproti in nič ne stoji od jutra ali, bognedaj, od prejšnjega dne. Sami pečemo kruh, imamo tartarec in zeleni tartarec za vegetarijance ter tunin namaz, potem pa seveda še toaste, ki niso čisto klasični, ponudbo veganskih sladic, ki so iz bio- oziroma ekosestavin, ter sladoled, ki je naraven in drži samo štiri dni, prodamo pa ga v štirih urah."
Med navdušenimi gosti tudi Neneh Cherry
Lolita, ki je v treh letih, kolikor obstaja, oživila začetek Cankarjevega nabrežja, je namenjena predvsem Ljubljančanom, vanjo pa zelo radi zahajajo tudi tujci. "Oni pridejo prav s Tripadvisorjem in zemljevidom ter fotografirajo prostor, preden se sploh usedejo in kaj naročijo. Vidiš, da so prišli namensko," Jerovškova opisuje navdušenje gostov iz Evrope, Azije in Amerike, lani pa se je pri njih ustavila tudi pevka Neneh Chery, ki je za Lolito dejala, da ima čudovito energijo. "Po naključju smo tam imeli ravno neko fotografiranje in jo je fotograf prepoznal. Prišla je oblečena kot vsakdanje dekle, odložila vrečko s češnjami, ker je ravno prišla s tržnice, ter fotografirala slaščičarno. Neneh v Lolito ni vstopila zaradi Tripadvisorja, ampak zato, ker jo je potegnilo, nato pa se je usedla, si naročila kavo in se zaklepetala z nami," se obiska slovite pevke spominja Jerovškova, ki skrivnosti uspeha Lolite, kjer vsi natakarji znajo dva, tri ali celo štiri tuje jezike in kjer postrežbo enačijo z razvajanjem, ne zna strniti v en stavek, zagotovo pa bi lahko rekli, da poleg ponudbe in opreme nekaj prispeva tudi lokacija ob Ljubljanici.
Restavracijo priporoči tudi splet
Nedaleč od Lolite, na Starem trgu, stoji tudi restavracija Valvasor, ki se na Tripadvisorju uvršča na drugo mesto, takoj za Lolito, če upoštevamo, da je Lolita pravzaprav slaščičarna, pa je Valvasor med restavracijami celo prvi. V poletnih mesecih to restavracijo obišče celo več tujih kot domačih gostov, po 20. avgustu pa vanj znova začnejo zahajati Slovenci, med katerimi so predvsem poslovneži. "Od leta 2008 smo res vlagali tudi v turizem, kar se je dejansko pokazalo šele zdaj. Mi smo bili eni od prvih, ki so nas dali na Tripadvisor, in ko se enkrat izpostaviš, pač moraš delati," pravi lastnik Valvasorja Vito Korošec, ki priljubljenost restavracije med tujci pripisuje tudi temu, da večina turistov hotele rezervira prek spleta, Tripadvisor pa jim ob tem ponudi še možnosti za večerjo oziroma kosilo. "Na podlagi tega kliknejo na restavracijo, pogledajo lokacijo, se že čez dan sprehodijo mimo ter si pogledajo cene in jedilnike, nato pa pač tvegajo in gredo nekam na večerjo, ker so večinoma tukaj po dva dni."
Korošec ima v lasti tudi restavracijo Julija, ki ima na Tripadvisorju največ recenzij, po povprečni oceni pa je 12., razloge za navdušenje gostov nad restavracijama, zlasti Valvasorjem, pa vidi v lokaciji, fascinaciji nad mestom in v ne preveč obsežnem jedilniku. "Specializirali smo se za pet, šest stvari, ki jih hočejo pokusiti tudi tujci (mediteranske jedi, brancin fonda, istrski tartufi, žlikrofi, op. a.). Naša slovenska kuhinja je za tujca dobra, ampak ne jedo vsi kar tako. Če pridejo štirje, se dva odločita za slovensko kuhinjo, dva pa za preverjeno varianto," Korošec opisuje navade in okus tujcev, ki so navdušeni nad razmerjem med ponudbo in ceno, saj si takšne večerje, kot jo pri njih za od 50 do 60 evrov dobi par gostov, v drugih evropskih prestolnicah, kot sta London in Pariz, ne bi mogli privoščiti.
Vse zahtevnejši gosti, vse pomembnejše ocene
Ker uvrstitev na Tripadvisorju opazno vpliva na pritok gostov, saj je teh kar za kakšnih 20 odstotkov več, ocena na omenjenem portalu ni nepomembna, zato Korošec redno spremlja ocene na portalu: "Včasih Triadvisorja nismo jemali tako resno, zdaj je pa postal kar črna ali dobra tabela. Če si na vrhu, se je težko obdržati in moraš paziti, da ne padeš, ko si enkrat gor, pa te hitro kdo ulovi," pravi in dodaja, da na Tripadvisor pogleda vsak teden, "že da vidim, kako dela osebje in ali so kakšne napake, drugače pa mi osebje kar pove, da je mogoče kakšna stvar šla narobe". "Gostje so kar precej zahtevni pa tudi hitro ti dajo slabo oceno, če niso z nečim zadovoljni, zelo neradi pa dajo odlično. Včasih so jih dajali z lahkoto, zdaj je pa to precej drugače, tako da se ti včasih, ko pride gost, zdi, kot da je ocenjevalec. Nikoli ne veš, kaj te čaka, in je to treba vzeti v zakup – ali boš delal dobro in ostal na neki poziciji ali pa boš padel,“ opisuje zahtevnost gostov, ki so včasih celo tako temeljiti, da stojijo na ulici pred dvema restavracijama, skočijo na aplikacijo Tripadvisorja na pametnem telefonu, si preberejo ocene in šele nato sprejmejo odločitev, kam bodo vstopili.