Magazin
180 ogledov

Stereotipi o vplivnih ženskah

poslovna ženska Shutterstock
Ženske, ki zasedajo pomembne položaje in imajo v rokah precej moči, so velikokrat napačno obravnavane in razumljene. O njih se je ustvarilo že veliko stereotipov, spletna stran Forbes Woman pa je izpostavila nekaj najhujših.

Spletna stran Forbes Woman je s pomočjo najvplivnejših žensk sestavila seznam stereotipov, s katerimi se soočajo v vsakdanjem življenju in so po njihovem mnenju najhujši in najbolj sovražni.

Ledena kraljica

Ženske na položaju pravijo, da se je to prepričanje razvilo tudi zahvaljujoč filmom, eden takšnih je denimo Hudičevka v Pradi, v katerem Meryl Streep upodablja zlobno šefico, kakršna naj bi v resnici bila urednica Vogua, Anna Wintour. A Forbesove sogovornice pravijo, da morda dajejo takšen vtis, v resnici pa niso takšne. "Žensko, ki na delovnem mestu kaže preveč čustev, lahko hitro označijo za šibko in labilno. Ženska, ki ne pokaže nobenih čustev, pa je takoj označena za ledeno," so pojasnile.

Samska in osamljena

Eden od stereotipov je tudi ta, da vplivne ženske zastrašujejo moške in so zato samske. Takšno prepričanje velja tudi, če se ženska noče poročiti, oziroma si je sama izbrala samsko življenje. Soočati se morajo z obtoževanjem in grdimi opazkami, medtem ko samskim moškim na položaju tega ni treba prenašati.

Nepopustljiva

Za vplivne ženske naj bi veljalo tudi dejstvo, da so nepopustljive, kar prav tako ne drži. Če ženska, ki je na pomembnem položaju, rada vzdržuje red in določeno kakovost, to še ne pomeni, da je nepopustljiva. Težnja po najboljšem jo morda kaže takšno, vendar to kvečjemu pomeni, da je perfekcionistka.

Šibka

Pogosto se razvije tudi nasprotno prepričanje, da je ženska na položaju zagotovo šibka in negotova ter da ne more sprejemati velikih odločitev. Mnogi si namreč razlagajo, da za uspehom nekega podjetja ne stoji določena ženska, temveč je za to kriva njena dobro usposobljena ekipa. Lažje je verjeti v to kot pa se s prijazniti z dejstvom, da je nežnejši spol tako sposoben.

Možata

Ženske na položaju so ves čas v središču pozornosti, zato je na očeh tudi njihovo oblačenje. In tudi tukaj morajo biti zelo previdne. Če bodo v svoj videz vložile preveč truda, jih bo marsikdo označil za izzivalne, nato pa jih bodo obtožili še, da so zato zasedle visok položaj, če pa se za to ne bodo zmenile kaj dosti, bodo označene za možate. Forbesove sogovornice pravijo, da čutijo velik pritisk in da se velikokrat trudijo, da ne bi bile videti preveč poslovno.

Hinavska in spletkarska

Eden najhujših stereotipov naj bi bil prav ta, da se je ženska na visok položaj povzpela s spletkarjenjem in hinavščino ter da za njen uspeh ni kriva njena pamet ali sposobnost. Ta stereotip je tudi najbolj pogost, saj mnogi težko verjamejo, da si ženska zasluži imeti v rokah vse vajeti.

Čustvena

Ellen Lubin-Sherman, avtorica poslovnega vodiča The Essentials of Fabulous (Bistvo čudovitosti, op. p.), v svoji knjigi razlaga, da se bo skoraj vsaka uspešna poslovna ženska enkrat morala soočiti s  stereotipom, da se vsaka ženska na položaju čustveno zlomi. Če do tega pride na očeh javnosti, je takoj označena za labilno in nezanesljivo.

Jezna

Jeza naj bi bila dovoljena pri moških, pri ženskah pa naj bi bila pokazatelj nesposobnosti. Tako so med kampanjo Baracka Obame obravnavali tudi njegovo ženo Michelle, ki ga je ves čas spremljala. Karkoli je takrat izrekla, kakršnokoli mnenje je podala, je bila označena za "jezno črno žensko". Njeni odvetniki so se takrat zelo trudili, da bi omilili to njeno javno podobo, zato so v ospredje začeli postavljati njen smisel za modo.

Komentarjev 1
  • doomchi 05:02 01.november 2011.

    hahaha, to naj bi bil članek? očitno je res lahko že vsak bedak novinar..