Magazin > VIP
40 ogledov

Baletnik na motorju

Rok Bagoroš
1/10
Boštjan Tacol
“Moja zgodba je, da sem začel iz nič in postal superzvezda v motošportu,” po prihodu iz Malezije, kjer je izvajal šov pred azijsko smetano, in pred nastopom v Sloveniji, ki ga bo imel jutri in v nedeljo na Celjskem sejmu (Moto Boom), svojo zgodbo začenja 23-letni Rok Bagoroš iz Radencev - edini slovenski profesionalni stunt voznik in eden od najmlajših profesionalnih stunt voznikov na svetu.

Pravkar ste se vrnili iz Malezije. Za kakšen šov je šlo?

Iz Malezije sem prišel pred približno tremi tedni. Tja sem šel na povabilo KTM Malezija, kjer so hoteli preizkusiti motor KTM Duke 200, ki je pravkar prišel na tamkajšnji trg v tisti deželi. Sem namreč uraden voznik KTM. Moja dva glavna motorja sta KTM Duke 200 in KTM Duke 690. Majhen motor je za stare od 16 do 20 let, pred šestimi dnevi pa sem dobil velik motor in zdaj začel s treningi.

Kakšna je razlika med motorjema?

Ogromna. Manjši ima 15 konjev, veliki pa 70. Malo je težji in je res prava raketa. Velik motor stane okoli 9000 evrov, mali pa okoli 4000. Mediji po svetu pišejo, da sem virtuoz na malem motorju, zdaj pa čakajo, kaj bo na velikem.

Potem mediji po svetu že pišejo o vas?

Ja, precej. V Sloveniji nisem tako znan, v tujini pa sem prepoznaven med motošportniki. Zdaj se stvar v Sloveniji zelo izboljšuje. Lani sem postal profesionalni voznik in vedno več medijev se zanima zame. V Prekmurju me pozna vsak, za preostalo Slovenijo pa še potrebujem malo časa.

Kaj pa tuji mediji pišejo o vas?

Da sem začel iz nič in postal superzvezda v motošportu. To se ne zgodi vsak dan, še posebno ne v Sloveniji. Pa tudi to, da delam različne nore stvari na motorju.

Pozornosti katerega medija ste bili najbolj veseli?

Nekaj jih je bilo, na primer na Pro 7, ki je posnel oddajo, revija iz Italije Riders, ki je naredila intervju in fotografiranje na osmih straneh, k meni v Radence pa je prišel tudi novinar iz Indije.

So profesionalni vozniki tako mladi kot vi?

Ponavadi začnejo pri 25. Jaz sem bil eden od prvih mlajših, ki mu je uspelo, da ga sponzorira tovarna. V možnostih je to enako, kot da bi zadel na lotu.

Kje so vas opazili?

Predlani sem imel oktobra šov v Nemčiji na drugem največjem mednarodnem motosejmu in je do mene pristopilo podjetje KTM, ki je iskalo nekoga, da bi promoviral mali motor. Nekaj solz je bilo pri podpisu pogodbe, ker je bila trnova pot do tega. Zdaj sem drugo leto profesionalni voznik in se zame zanimajo vedno večje firme in vedno večji sponzorji.

Pa vam sponzorji omogočajo, da vam ni treba početi nič drugega?

Če hočeš biti profesionalen voznik, moraš imeti najmanj 20 šovov na leto. Lani sem jih imel 20, letos pa že prek 30, ker me kličejo iz vsega sveta. Cena je od 1500 evrov naprej, se pravi trije šovi v enem dnevu. Večino šovov dobim prek KTM. Konec junija grem tako v Mehiko in Kostariko, pogovarjam pa se še za Peru.

Kako na vašo kariero gledajo starši?

Na začetku sem vedno slišal, pojdi se učit na šolo, ker iz tega ne bo kruha, čeprav nikoli niso rekli, da ne smem trenirati. Zdaj so veseli in zelo ponosni, da mi je uspelo.

Kje ste trenirali?

Na parkirnih prostorih v obrtni coni v Murski Soboti. Tam sem treniral cele dneve, od jutra do polnoči. Težko vam opišem, kaj vse sem dal skozi. Tri, štiri leta s petimi ali minus petimi evri v žepu.

Kje pa trenirate zdaj?

Na istem mestu. Občina je dala dovoljenje. Župan oziroma celo Prekmurje stoji za mano. V bistvu sem postal neke vrste sinonim za uspeh, ko začneš iz nič, in me dajejo za vzor mladim, ker je v Prekmurju težko.

Ste imeli doslej kakšne resnejše poškodbe?

Večjih zlomov nisem imel, le lani sem si strgal meniskus.

Koliko fizične kondicije zahteva ta šport?

Pred dvema mesecema sem začel trenirati z osebnim trenerjem, tako da to res lahko primerjaš z drugimi profesionalnimi športu. Šov traja približno 15 minut, po katerih ne čutiš ničesar več, ker moraš imeti motor pod nadzorom.

Kateri triki so najtežji?

Tisti, pri katerih se vrtim v krogu na zadnjem kolesu, piruete, ker je najtežje loviti ravnotežje.

Imate že kar veliko ogledov na spletu.

Prek tri milijone, samo ne en video, ampak deset skupaj.

Avto imate?

Avta nimam, imam pa kombi.

Ali kakšen dan preživite brez motorja?

Težko. Ko sem bil čez zimo tri mesece brez njega, sem milijonkrat klical na KTM, ali je motor že končan.

Kako dolgo lahko traja kariera takšnega motorista, kot ste vi?

Od 10 do 15 let.

Vas zanima tudi delo kaskaderja v filmski industriji?

To me ne zanima. Nihče ne bi vedel, da sem to jaz. Saj sem že nastopil v nekaj reklamah. Pred pol leta recimo za francosko reklamo za sesalnik roventa.

Nastopili ste tudi v videospotu za Neisho.

Moj načrt je bil vedno, da bi bil drugačen. Moj stil je eleganten, neko ljubezensko razmerje do motorja. Hočem biti romantičen freestyle voznik, kar ni še noben na svetu. Tako sem hotel imeti video z znano glasbenico, ki bi igrala na klavir, jaz pa bi kot balerina plesal na motorju. Neisha je imela lani v Radencih koncert in sem ji povedal za idejo. Rekla je, zakaj nisi že prej prišel, in tako smo že po dveh mesecih začeli snemanje.

Kdaj ste si kupili prvi motor?

Prvi skuter sem dobil pri 15 letih, pri 17 letih pa sem začel s tem športom. Že ko sem bil star 10 let, sem se hotel voziti z motorjem, a družina ni imela denarja, zato sem začel po šoli čistiti posodo v lokalni restavraciji in varčeval denar, da sem si kupil skuter. Zdaj vidim, da je, če delaš iz srca in z dovolj zagnanosti, vse možno, zato je moj slogan Dream big, never give up (sanjaj na veliko, nikoli se ne predaj, op. a.).

In kaj so vaše velike sanje?

Največje so se mi uresničile, naslednji cilj pa je postati svetovni prvak in imeti svoj signature motor.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.