Magazin > VIP
35391 ogledov

Sebastian Cavazza o slabem zvoku v Jezeru: Eden od mikromanov je bil ves čas okajen

Jezero
Sebastian Cavazza ne olepšuje dejstev.

Dolgo pričakovana serija, posneta po romanu Tadeja Goloba, Jezero, se je po šestih delih končala, a že takoj po prvem dvignila veliko prahu. Gledalci so se namreč množično pritoževali nad slabo kakovostjo zvoka. Razlaga RTVS je malo nenavadna, preberete jo lahko TUKAJ, precej bolj neposreden pa je bil glede te tematike glavni igralec Sebastian Cavazza, ki je za Delo povedal: "Največ pripomb leti na zvok. S temi se strinjam. O težavah z zvokom sploh ne vem, kaj naj rečem. Po vseh blatenjih v časopisih sem že hotel sklicati novinarsko konferenco in v dokazilo pokazati vso korespondenco, ki sem jo naslavljal na produkcijo. Nikoli do zdaj nisem doživel česa podobnega, pa čeprav sem že igral v podobno subtilnih tonalitetah, kot jih ima Taras. Očitno je zadnji čas, da na akademiji ustanovijo katedro za zvok.“

Cavazza pravi, da je zvok kompleksna stvar že med snemanjem, saj igralci včasih nosijo bubice, ki hitro poberejo druge šume, še posebno če je igralec v zimskih oblačilih, pod katerimi nosi še smučarsko perilo. "Boom je po drugi strani zelo ozko usmerjen mikrofon, in če mikroman ni ves čas zelo pozoren in malo zgreši, bo na posnetku namesto govora šumenje bunde. Poleg šumov iz okolja, sta tu še atmosfera in glasba. Če pojesta dialoge, to seveda ni dobro. Tonskega mojstra so že pred začetkom snemanja opozorili, da smo se z režiserjema pri Tarasu na vajah odločili za drugačno impostacijo. Ko režiser reče stop, na vsakem projektu vedno najprej preverim s snemalcem tona, ali je bil dialog dobro posnet, potem preverim še z ostrilcem kamere, ali sem zadel marker. Tudi če Taras kje kaj zamomlja, bi gledalec moral slišati, kaj momlja. Če se torej v poprodukciji zvoka opazi, da nekaj ni v redu, se dela nahsinhronizacija. Je pa res tudi to, da je bil eden od mikromanov ves čas okajen in so ga šele nekaj dni pred koncem poslali s snemanja. Bil je zaposlen na RTVS.“

Na vprašanje, kako se je zvok v četrti epizodi nenadoma izboljšal, pa je Cavazza povedal: "Ves čas sem opozarjal, že ko sem videl prve grobe montaže, da je zvok zelo slab. Nihče me ni resno jemal, zato se je zgodilo, kar se je. Pred četrto epizodo pa so ga ves teden na novo miksali in ga popravili. Vendar so ljudje, ki se na RTVS ukvarjajo z zvokom, prisiljeni delati več projektov hkrati in zato ni čudno, da hitro rečejo, da je v redu. Ne, stari moj, ni v redu! Nikjer nimam teh težav, razen tu. Kaj za k**** je torej narobe?!“

Ste že slišali za norčije na kanalu Joonglaa?


 

Komentarjev 17
  • marjan25 12:38 03.februar 2020.

    Če že je problem zvok, je zaradi postprodukcije. Okajen majstr je lahko kriv le za to, da je bil v enem prizoru le IT zvok. Kavaca pa ... Tip je imel 6 delov isti izraz na obrazu in govoril je ...prikaži veče z istim tonom. Očitno se temu reče subtilno.

  • andrej97 11:24 03.februar 2020.

    Tale Kavaza mi je uničil predstavo za kriminalista iz knjige? Tam ni bil zatežen, z belo brado, mrk in ni govoril monotono in ob vsakem zlogu vzdihoval kot na smrt bolan Kavaza :( Niso krivi tehniki, kriv je igralec. Govori ...prikaži večralec. Govori monotono, s prisiljenim basov, pri vsaki besedi ali začetkom stavka vzdihuje, res bedno igranje. Ne zdej kriviti tehnikov??? Vsi drugi se slišijo normalno in razumljivo???

  • andrej084 09:47 03.februar 2020.

    Še ne primer slabega zvoka je Ljubljanski Kolosej, kjer je zvok preglasen, že med reklamami bi človek najraje zapustil dvorano. Očitno je, da zvok nastavljajo tako, ki pojma nimajo, kako se tej stvari streže. Kot da bi v kinu sedeli ...prikaži več le upokojenci z načetim sluhom. Pogovor bi moral biti "normalne jakosti", efekti pa poudarjeni, trenutno pa je vse na istem nivoju. GROZA!