Magazin > VIP
319 ogledov

Take zvrsti plesa zagotovo še niste videli!

Tam v vrtu osebni arhiv
Gibi se bodo prepletali z zvokom.

Predstava Tam, v vrtu je povabilo v vrt dveh, ki v njem odstirata lepoto mehanizmov poslušanja. V svojem početju prisluškovanja naravi odkrivata svetove zvoka in njihovo odzvanjanje v polju vidnega. Pri tem jih prevajata skozi lastni telesi, da v njima razširita domišljijske potenciale in opazujeta njihovo sovpadanje s svetom giba.

Urška Centa, koreografinja in plesalka, ter Domen Novak, dramski igralec, skozi zvočno-gibalno predstavo vodita s čistim instinktom radovednosti in ta med njima ustvarja povezave in plete odnose, ki preizprašujejo linearne poteke dogajanja. Podobe, ki prihajajo iz različnih osebnih časovnih obdobij dveh soustvarjalcev, so razrez njune performerske identitete, znotraj njih pa potekata iskanje medsebojnega stika ter raziskovanje njunega sobivanja in soodvisnosti.

Vrt razumeta kot igrišče, mikrokozmos človeških interakcij, zgradbo skupnosti, prostor za raziskovanje različnih konstelacij odnosov, kraj povabila. Skupaj opazujeta daljnosežnost in verižnost reakcij v njem in onkraj njega, pri tem pa poudarjata vlogo čutov pri oblikovanju človeške izkušnje. Negovanje vrta je metafora, ki za umetnika pomeni kulturno vrednoto ter ju kot posameznika nenehno povezuje z vsem živim in jima ponuja odločitev o bolj izostreni izkušnji prisotnosti v svetu.

Urška je plesalka flamenka, ki se ga je učila na madridskih akademijah, leta 2021 pa je na Akademiji za ples diplomirala iz sodobnega plesa in koreografije. Od leta 2017 v Ljubljani vodi cikel »Noches de tablao«, ki temelji na razvoju novih projektov, ki svoje jedro črpajo iz flamenka in ga spajajo z drugimi glasbenimi kulturami in sodobnimi performativnimi praksami. Cikel medsebojno povezuje priznane domače in tuje glasbenike in plesalce ter ustvarja platformo za razvoj novih projektov.

Domen Novak je študiral dramsko igro in umetniško besedo. Že v času študija je soustanovil inovativen umetniški kolektiv Počemučka, ki se ukvarja s snovalnim gledališčem. Po diplomi je debitiral v Schnitzlerjevi Samotni poti v režiji Doriana Šilca Petka v Mestnem gledališču ljubljanskem in v mednarodni koprodukciji SNG Drama Ljubljana Prometej’22 v režiji Gáborja Tompe. Poleg gledališkega ustvarjanja je dejaven tudi na filmu in televiziji, med drugim je igral v mladinskem celovečernem filmu Košarkar naj bo 2, v filmu Anžeta Grčarja In ostala je noč ter v kratkem filmu Barbare Zemljič Tako sem se naučila obešati perilo.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.