"Kot najstnik sem bil razpet med športnimi aktivnostmi in slabimi življenskimi odločitvami. Potem pa je prišel preobrat. Zbolel sem, dobil sem diagnozo rak," pripoveduje Žan Kidrič, ki je v letu 2025 osvojil NAJ zgodbo vseživljensjkega učenja, ki jo je podelil Andragoški center Slovenije.
Zaradi bolezni je moral Žan prekiniti tedanje šolanje, a je po preboleli bolezni pokazal izjemno mero volje ter vztrajnosti, znova samostojno shodil in se vključil v program PUM-O, projektno učenje za mlajše odrasle.
Njegova zgodba je ena od dvanajstih, predstavljenih v okviru projekta Ozaveščanje za vseživljenjsko učenje in kampanje Lahko.si, ki sta po nekajletnem premoru ponovno obudila koncept Priznanj ACS.
Namen priznaj je prepoznati posameznike, skupine in organizacije, ki z učenjem in izobraževanjem spreminjajo sebe, svoje bližnje in svojo skupnost.
Radovednost je kot mišica
Z vseslovensko medijsko kampanjo Lahko.si! na Andragoškem centru Slovenije spodbujajo vseživljenjsko učenje in krepitev radovednosti v vseh življenjskih obdobjih, v petek 5. decembra pa v podporo mladim v Centru Rog v Ljubljani pripravljajo dogodek Lahko si mlad!
Gre za dogodek za mlade (15–29 let), ki so trenutno izven šolskega sistema ali pa so negotovi glede naslednjega koraka v življenju. Dogodek je namenjen MLADIM - sproščenemu druženju, povezovanju, zanimivim gostom, kvalitetnim delavnicam, dobri glasbi in hrani – predvsem pa spodbudi za odkrivanje novih priložnosti in poguma za učenje.
“Učenje nas spremlja vse življenje. Ko ostajamo radovedni in raziskujemo, krepimo sebe, svojo skupnost in družbo. Z gibanjem Lahko.si želimo pokazati, da je učenje priložnost, ne obveznost – priložnost, da se razvijamo, povezujemo in ustvarjamo boljšo prihodnost za vse generacije," pojasnjuje dr. Nataša Potočnik, direktorica Andragoškega centra Slovenije.
"Radovednost je kot mišica, ki jo je vredno negovati in krepiti tudi v odraslih letih. Z gibanjem in kampanjo lahko.si gradimo skupnost radovednih, širimo navdihujoče zgodbe in krepimo pomen pridobivanja znanja v vseh življenjskih obdobjih," opisujejo na Andragoškem centru. S kampanjo ozaveščajo o pomenu vseživljenjskega učenja in opogumljajo, da ni nikoli prepozno, da odkrijemo nekaj, kar nas veseli in nam odpira nove poti: "Do konca leta bo sporočilo lahko si, kar želiš - če se učiš prisotno povsod okoli nas – na televiziji, radiu, spletu, v tisku in na zunanjih oglasnih površinah po vsej Sloveniji. V času prazničnih nakupov želimo opozoriti, kako pomembno je, da storimo tudi nekaj zase - podarimo si čas za učenje za boljšo prihodnost."
Pod smrečico bon za tečaj, ki nam bo spremenil življenje
Mag. Urška Bittner Pipan, vodja projekta Ozaveščanje za vseživljenjsko učenje na Andragoškem centru Slovenije poudarja: "V času prazničnih nakupov pomislimo, da bi nam »darilo učenja« lahko spremenilo življenje na bolje. Kaj, če bi nas pod smrečico pričakal bon za tečaj, ki nam bo odprl nove poti? Nas pripeljal med zanimive ljudi? Nam dvignil samozavest? Po vsej Sloveniji, po vseh krajih, nas čaka pestra ponudba zelo različnih izvajalcev – za vas jo zbiramo na Lahko.si. Pridite na obisk, ker verjamemo: lahko si, kar želiš – če se učiš!"
Letos medijsko kampanjo Lahko.si s posebno pozornostjo usmerjajo v mlajše odrasle z nižjo stopnjo izobrazbe, ki šele iščejo svoj prostor v svetu. Hkrati nagovarjajo vse odrasle h koraku naprej, do novih priložnosti za osebni in poklicni razvoj.
"S kampanjo vabimo na portal lahko.si, kjer lahko najdete ideje, navdih, podporo in priložnosti za nova znanja, spretnosti in druženje – od tečajev in delavnic do brezplačnih svetovalnih storitev po vsej Sloveniji. Ko raziskujemo, delimo izkušnje in odkrivamo nove teme, gradimo skupnost. Bolje razumemo druge, se lažje vključujemo v pogovor in prispevamo k družbi, ki razmišlja – ne le sledi," dodajajo.
Kampanja Lahko.si je del projekta Ozaveščanje za vseživljenjsko učenje, ki ga vodijo na Andragoškem centru Slovenije, sofinancirata pa ga Republika Slovenija in Evropska unija. Pri projektu sodeluje tudi 12 Lahko.si regijskih koordinatorjev oz. lokalnih glasnikov gibanja vseživljenjskega učenja, ki v lokalnem okolju povezujejo partnerje, spodbujajo razvoj priložnosti za učenje in krepijo pomen znanja za vse generacije.