Skupina Adecco je šestič objavila letno poročilo Global Workforce of the Future, z naslovom Humanity at work: How to thrive in the AI era (prevod Človeštvo in delo: Kako uspevati v dobi umetne inteligence). V raziskavi je sodelovalo 37.500 delavcev iz 31 držav in 21 industrij.
Ugotovili so, da se zaupanje v uporabo umetne inteligence močno povečuje, v enem letu za kar 52 %. Leta 2024 je zaupanje izrazilo le 19 % anketiranih, letos pa je to poskočilo na 71 %.
Pred kratkim je sicer Statistični urad Republike Slovenije objavil raziskavo glede digitalnega podjetništva pri nas, v okviru katere je več kot petina slovenskih vprašanih podjetij odgovorila, da tehnologije umetne inteligence zanje niso uporabne, kot glavni razlog neuporabe pa je večina, 69 %, navedla pomanjkanje ustreznega strokovnega znanja.
Addecco v omenjenem poročilu tudi navaja, da ugotavljajo, da se dogaja neskladje: porast rabe umetne inteligence naj bi ustvarila dve uri prihranka dnevno, realnost v organizacijah je drugačna. Kljub prihranku časa z uporabo UI je poročilo namreč ugotovilo, da tretjina zaposlenih ta čas namenja enakim ali še bolj rutinskim nalogam. Da bi to učinkovitost usmerili v vključevanje, morajo delodajalci zaposlenim pomagati meriti vpliv njihovega dela in preiti k bolj smotrnim, vrednost ustvarjajočim nalogam.
"Tehnologija ni dovolj"
Addecco v raziskavi ugotavlja, da več kot tri četrtine zaposlenih meni, da jim UI omogoča izvajanje nalog, ki so bile prej nedosegljive, s čimer se strinja tudi programer v ljubljanskem podjetju, ki se ukvarja z uvajanjem (onboarding) in skladnostjo (compliance) strank za finančno institucijo. V intervjuju za Žurnal24.si je povedal, da jim uvedba uporabe umetne inteligence v podjetju omogoča, da se lotevajo nalog, ki so bile pred tem preveč zamudne in so ostajale nedokončane.
V poročilu skupine Addeco nadalje ugotavljajo, da se zaposleni zavedajo velikih sprememb, ki jih v delovno okolje prinaša uvedba umetne inteligence: 80 % posameznikov pričakuje, da bo UI ustvarila nova delovna mesta, 73 % jih predvideva prenovo delovnih vlog, 38 % zaposlenih pa skrbi izguba zaposlitve in si želi zagotovila.
Addecco: Leta 2025 je 37 % zaposlenih pripravljenih na prihodnost, kar je več kot trikrat več kot lani, ko je bilo takih 11 %.
Denis Machuel, izvršni direktor skupine Adecco, je o ugotovitvah dejal: "Umetna inteligenca je danes vsakdanja realnost, delavci pa so vse bolj optimistični glede njenega potenciala. Vendar tehnologija sama po sebi ni dovolj za spodbujanje sprememb – ljudje ostajajo v središču vsake preobrazbe. Da bi učinkovitost pretvorili v poslovni vpliv, morajo vodje vlagati tudi v usposabljanje in vključevanje, da bi sprostili vrednost. Organizacije morajo zagotoviti, da imajo zaposleni zaupanje in znanje, da se lahko smiselno ukvarjajo z umetno inteligenco. Če se umetna inteligenca uporablja strateško, je lahko močno orodje, ki posameznikom daje moč, krepi zaupanje in ustvarja boljše delovno okolje za vse."
Ugotovitve kažejo, da je jasen občutek namena močan dejavnik zadrževanja talentov. Zaposleni, ki razumejo, kako njihova vloga prispeva k strategiji podjetja, so občutno bolj zvesti: 67 % Slovencev, ki vsak dan občuti močan namen, načrtuje ostati pri delodajalcu naslednjih 12 mesecev, v primerjavi z 46 % tistih na svetovni ravni. Razvoj kariere je prav tako vse pomembnejši; vsak tretji zaposleni bi ostal pri svojem delodajalcu, če bi mu bile ponujene jasne možnosti napredovanja – kar je več kot 22 % lani.
Addecco: V Sloveniji 80 % vprašanih meni, da bo umetna inteligenca ustvarila nova delovna mesta, 73 % pričakuje preoblikovanje delovnih mest, 38 % pa se boji izgube službe in išče zagotovila.
Poročilo je pokazalo, da se z UI bolj udobno počutijo vodje in menedžerji v primerjavi z zaposlenimi na začetnih položajih, kar poudarja potrebo po pregledni komunikaciji in etičnih smernicah. Delavci, ki so pripravljeni na prihodnost, dobro razumejo svoj vpliv in prevzemajo odgovornost za razvoj svojih veščin, bolj zaupajo umetni inteligenci kot njihovi kolegi, kar dokazuje, da sta jasnost in vključenost ključnega pomena za gradnjo zaupanja.
Denis Machuel, izvršni direktor skupine Adecco: "Tehnologija sama po sebi ni dovolj za spodbujanje sprememb – ljudje ostajajo v središču vsake preobrazbe. Organizacije morajo zagotoviti, da imajo zaposleni zaupanje in znanje, da se lahko smiselno ukvarjajo z umetno inteligenco. Če se umetna inteligenca uporablja strateško, je lahko močno orodje, ki posameznikom daje moč, krepi zaupanje in ustvarja boljše delovno okolje za vse."
Morda vas zanima tudi:
Hec bo ko bo rekla UI da te ne rabijo več v službi
Ha ha ha strah pred umetno inteligenco. Že sedaj obstajajo podjetja, ki so takorekoč 100% robotizirana. Ni problem v tem, da bodo s časom vse delali roboti in umetna inteligenca. A se kdo sploh vpraša. Kdo bo pa to kupil… ...prikaži več če nihče ne bo imel denarja? Temelni osebni dohodek je več ali manj mišljen za umetnike, ki se več ali manj sprehajajo od zabave do zabave in jih medijo poveleličujejo med zvezde koristi pa od njih ni. Skratka proizvodnja je odvisna od nakupne moči!