Oglaševanje
1438 ogledov

Kaj ima Škoda z Indijanci?

INDIJANEC ŠKODA Auto
Če ste se kdaj vprašali, zakaj ima Škoda v svojem logotipu krilato puščico, potem si zaslužite odgovor. Kako se je torej indijanska puščica s perjanico znašla na češkem avtomobilu?

Škodin logotip sodi med najbolj prepoznavne, hkrati pa tudi najbolj nenavadne  - in skrivnostne - v avtomobilski panogi. Dejstvo je, da je po združitvi podjetij L&K in ŠKODA  uprava želela nov, sodobnejši logotip. Ni znano, ali se je za to organiziralo kako tekmovanje ali natečaj. Kar je jasno, je le to, da je nekdo predlagal motiv glave ameriškega Indijanca. 

Ameriški Indijanec v Plznu? 

Stvar je preprosta: Emil Škoda naj bi imel namreč med svojimi potovanji po Ameriki spremljevalca, zvestega indijanskega služabnika, katerega slika je nato dolgo visela v njegovi pisarni. Med leti 1915 in 1920 je na osnovi tega portreta nastal relief, ki je krasil vse pisarne vodilnih mož podjetja. Original je v svojo pisarno po prvi svetovni vojni obesil eden od komercialnih direktorjev industrijskega konglomerata Škoda iz Plzna, Tomaš Maglič. In ravno on naj bi bil tisti, ki je ta motiv predlagal tudi za logotip. 

Kdo je idejo spremenil v dejansko podobo, ni jasno. Je pa imela sprva puščica pet stiliziranih peres, ki jih je bilo težko jasno reproducirati v manjših dimenzijah in v tisku. Poleg tega je praznino med puščico in krožnico zapolnjevala beseda ŠKODA, napisana v slabo izbrani pisani. Zato so se hitro pojavile dodatne različice znaka s samo tremi peresi in brez napisa. 

MODRI LOGOTIP | Avtor: ŠKODA Auto ŠKODA Auto
15. decembra 1923 sta bila v patentnem uradu v Plznu registrirana dva znaka. Prvi je bil tisti manj uspešen, s petimi peresi in napisom ŠKODA, drugi pa znak brez besede in s tremi peresi, ki je v svojem bistvu ostal nespremenjen do današnjih dni. Krilata puščica je postala simbol učinkovitosti in hitrosti, sprva zahvaljujoč predvsem parnim lokomotivam znamke ŠKODA, na katerih so številni prvič videli nov logotip.

Nazaj h koreninam

Tako je bilo torej pred skoraj sto leti. A pred nedavnim so Indijanci odigrali še eno pomembno vlogo v zgodbi znamke ŠKODA. Aleuti, avtohtono aljaško pleme, so namreč dali ime obema najnovejšima športnima terencema te znamke!

Zaradi pravil aleutskega jezika se namreč prvi prvi izmed njiju imenuje Kodiaq, po največjem rjavem medvedu na svetu. Kajti Aleuti si svoj dom, otok Kodiak ob južni obali Aljaske, delijo z belci  - in s 3500 medvedi kodiaki! 

Točno tja se je ŠKODA še enkrat odpravila nekaj mesecev kasneje, ko je bilo potrebno najti ime za njihov naslednji SUV. Gostoljubni domačini so z navdušenjem sprejeli glavno vlogo v tej novi avanturi. Konec koncev, kako pogosto te kak velik avtomobilski proizvajalec vpraša, kako naj poimenuje svoj najnovejši model?    

In so si skuhali kavo, ošilili svinčnike in se začeli praskati po glavi. Od županje do gasilcev, ribičev, surferjev – vsi so iskali ime. Morda to res ni bilo najbolj enostavno, bilo pa je precej zabavno, kar dokazuje tudi spodnji video.

Naj bo Karoq!

Predlogov je bilo na stotine, a v končni izbor so se uvrstila le tri imena. Med njimi je zmagala domislica 12-letnega mladeniča: Karoq 

Škoda Karoq | Avtor: ŠKODA Auto ŠKODA Auto

Športni terenci so prostorni in uporabni avtomobili, ki so hkrati družinsko vozilo in zanesljiv sopotnik na adrenalinski poti v neznano. Karoq je zanesljiv, prostoren, raznolik, povezljiv, tehnološko napreden, družini prijazen – in še marsikaj. Spoznajte vse Karoqove adute

Avtohtoni prebivalci Kodiaka namreč puščici, kakršno najdemo tudi v logotipu znamke ŠKODA, pravijo Ruq, z besedo Kaa’raq pa opisujejo  avtomobil. In ko se združita avtomobil, ki je naravnost idealen za vožnjo po tem aljaškem otoku, in puščica, ki v Škodinem logotipu simbolizira napredek in vizijo, nastane nekaj novega, drugačnega: nastane Karoq. K nam prihaja ob koncu leta.

Vas zanima, kdaj bo Karoq na voljo v Sloveniji? Kakšne bodo cene in opremski paketi? Kdaj bo na voljo konfigurator? Prijavite se tukaj in obvestili vas bomo, takoj ko bo to znano!

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.