Oglaševanje
17 ogledov

SPIRIT Slovenija - odskočna deska uspešnih slovenskih izvoznikov

Planet Žurnal24 main
SPIRIT Slovenija, javna agencija za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma slovenskim podjetjem, ki jih zanima poslovanje s tujino, v okviru sektorja za spodbujanje internacionalizacije in tujih neposrednih investicij ponuja vrsto brezplačnih storitev, s katerimi želi podjetjem omogočiti kar najbolj najučinkovitejši način širjenja poslovanja v tujino.

Hitro do informacij o tujih trgih

Vstopna točka za informacije o tujih trgih je spletni portal Izvozno okno, na katerem podjetja lahko dobijo podrobne osvežene informacije o poslovanju na tujem trgu, dajatvah, načinih prodaje, poslovnih običajih, postopkih ustanavljanja podjetij v tujini in gospodarskih panogah na kar 53 tujih trgih. Vedno večje število svetovanj, ki jih opravimo na SPIRIT Slovenija, kaže na to, da se podjetja zavedajo pomena dobre raziskave trga, preden se vstopa na tuji trg dejansko lotijo. SPIRIT Slovenija kot zastopnik International Trade Centra v Sloveniji za bazo Market Analysis Tools slovenskim podjetjem ponuja brezplačen dostop do omenjene baze, ki predstavlja odlično osnovo za pripravo osnovnega pregleda tujega trga.

 Kako pripraviti uspešen izvozni načrt?

Letos je delo začela že sedma generacija slušateljev mednarodnega programa Izobraževanje za mednarodno poslovanje (International Trade Management – ITM); ta velja za enega od najučinkovitejših mednarodnih izobraževalnih programov s področja mednarodnega poslovanja v EU, v njem pa podjetja naučimo sistematičnega načrtovanja prodora na tuje trge. Program, ki ga SPIRIT Slovenija (prej JAPTI) izvaja že sedmo leto zapored v sodelovanju z ITM Worldwide Foundation in Swedish Trade Council (STC) ter svetovno priznanimi predavatelji, je med slovenskimi podjetji zelo cenjen.

 

 Temeljito raziščite tuji trg

S temeljito raziskavo trga si podjetja lahko prihranijo nepotrebne stroške napačnih odločitev. Slovenskim podjetjem poskušamo olajšati odločitev pri vstopu na izbrani novi tuji trg tudi ssofinanciranjem tržnih raziskav na novih tujih trgih, v okviru katerih krijemo stroške svetovalnih storitev, vezanih na izdelavo tržne raziskave. Letos smo v okviru javnega razpisa podprli 38 slovenskih podjetij.

Letos smo prvič objavili tudi javni razpis za sofinanciranje poslovnega svetovanja za internacionalizacijo, s pomočjo katerega so podjetja lahko preverila konkurenčne prednosti svojega podjetja in njegove potenciale za vstop na tuje trge ter oblikovala strateški načrt za internacionalizacijo. V okviru razpisa smo podprli 43 podjetij.

 Jeseni v načrtu kar nekaj delegacij

Slovenskim podjetjem ponujamo tudi možnosti predstavitve na tujih trgih bodisi v okviru vhodnih in izhodnih gospodarskih delegacij bodisi v okviru sejemskih nastopov. Gospodarske delegacije so instrument, katerih glavna prednost je, da podjetja spoznajo poslovne priložnosti in načine poslovanja na tujem trgu; v okviru b2b sestankov, ki jih organizira SPIRIT Slovenija pa podjetjem omogočamo navezavo kakovostnih poslovnih stikov s tujimi poslovnimi partnerji. Podjetja na vsako gospodarsko delegacijo tudi pripravimo v okviru pripravljalnega seminarja, na katerem predstavimo specifike poslovanja in poslovne običaje na posameznem trgu.

Jeseni organiziramo kar nekaj gospodarskih delegacij, in sicer 2. in 3. oktobra 2013 v Bosno in Hercegovino,  med 16. in 24. oktobrom 2013 v Rusijo in Azerbajdžan, med 21. in 23. oktobrom 2013 v Čengduju na Kitajskem, med 30. oktobrom in 1. novembrom v Mehiko,  9. in 10. novembra v Kuvajt, med 14. in 20. novembrom 2013 v Kanado, 29. in 30. novembra 2013 v Italijo.

S pomočjo sejmov do posla

Sejemski nastopi so eden izmed najpomembnejših načinov predstavitve podjetij in njihovih izdelkov oziroma storitev ter iskanja kupcev v tujini. SPIRIT Slovenija organizira skupinske predstavitve slovenskega gospodarstva v tujini, prek javnega razpisa pa sofinanciramo upravičene stroške nastopa podjetij na mednarodnih sejmih v tujini. Interes slovenskih podjetij za obe dejavnosti je iz leta v leto večji. Prepoznavnost podjetij na posameznem tujem trgu se gradi na dolgi rok, zato tudi sejemski nastop običajno ni enkratna dejavnost, ampak se izvaja nekaj let zapored. Predvsem za mala in srednje velika podjetja, ki so omejena tako s finančnimi kot kadrovskimi viri, je finančna podpora SPIRIT Slovenija pri sejemskih dejavnostih zelo pomembna.

 18 sejemskih nastopov v tujini

Na podlagi javnega povabila podjetjem za posredovanje predlogov za skupinsko udeležbo na mednarodnih sejmih v tujini, ki ga agencija objavi vsako leto, oblikujemo seznam sejmov, na katerih SPIRIT Slovenija organizira skupinsko predstavitev slovenskega gospodarstva. Lani smo s strani slovenskih podjetij prejeli nekaj več kot 250 predlogov za sejme v letu 2013, in tako bo letos predvidoma izvedenih 18 tovrstnih predstavitev. Seznam je objavljen na spletnem portalu www.izvoznookno.si, na katerem lahko podjetja najdejo tudi preostale informacije v zvezi s sejmi, obsežno bazo sejmov v tujini, priročnik Sejemski vseved z napotki za lažjo pripravo na sejemski nastop itd.

Če podjetje na seznamu sejmov za skupinske sejemske nastope ne najde ustreznega sejma, se lahko prijavi na Javni razpis za sofinanciranje upravičenih stroškov udeležbe podjetij na mednarodnih sejmih v tujini, s pomočjo katerega smo letos finančno podprli 110 slovenskih podjetij. V okviru razpisa krijemo stroške najema, postavitve in ureditve ter upravljanja  razstavnega prostora.

 Svetovanje in pomoč na tujem trgu

Kar nekaj slovenskih podjetij je v tujini že uspelo in veliko se jih skupaj s tujimi podjetji združuje vslovenske poslovne klube, ki delujejo na posameznih tujih trgih ter omogočajo stike in izmenjavo informacij med slovenskimi in tujimi podjetji, pomagajo pri navezavi stikov s potencialnimi poslovnimi partnerji v tujini, organizirajo poslovne delegacije ipd. Letos SPIRIT Slovenija sofinancira dejavnosti 15 slovenskih poslovnih klubov v 13 državah.

Vse storitve SPIRIT Slovenija s področja internacionalizacije so brezplačne.