Pogosto slišimo, predvsem od predstavnic nežnejšega spola, da dandanes kavalirji ne obstajajo več. To pa ne drži kot pribito, saj se kavalirji, čeprav na štirih kolesih, vsakodnevno od 6. in vse do 22. ure vozijo po centru Ljubljane ter ljudem brezplačno nudijo prevoz do želene destinacije. Za 'potujoči intervju' smo bili z voznikom Kavalirja dogovorjeni opoldne pred Mestno hišo. Po petminutni zamudi, kolikor stranke tudi največ čakajo za prevoz, nas je na s službenim vozilom popeljal skozi za umirjen center Ljubljane.
Pred tem je leto dni vozil avtobus LPP-ja, kar je tudi pogoj, da sploh lahko opravljaš omenjeni poklic. Prav tako moraš dosegati visoko število točk pri sprotnem ocenjevanju, zato se je naš sogovornik pošalil, da je med vozniki avtobusov veljal za 'piflarja'.
Drži pa, da so za voznika Kavalirja izbrani le redki, predvsem tisti, ki imajo dober občutek za delo z ljudmi. Z vozilom na električni pogon dnevno zapelje 80-90 strank, večinoma gre za starejše občane in družine z majhnimi otroki. Med potniki je tudi veliko turistov, ki so nad brezplačno storitvijo navdušeni.
Z nekaterimi strankami se srečuje na dnevni bazi in je z njimi že spletel tesnejše vezi: "Zaupajo mi vse; od tega kdaj imajo pregled za kolke, do tega kakšne težave imajo z vnuki. V času božično-novoletnih praznikov nam podarijo tudi kakšno malenkost in z božičnimi okraski okrasijo Kavalirje," pripoveduje sogovornik, medtem ko prečimo Prešernov trg. Tam ob 'normalnih razmerah' v poletnem času le s težavo 'slalomira' med gručo turistov. Danes je situacija drugačna in je na račun slabšega obiskov turistov lahko vozil brez težav. Obisk Ljubljane se po njegovih besedah z rahljanjem ukrepov sicer dviguje.
Čeprav območje, ki ga smejo pokrivati na svojem delovnem mestu, obsega zgolj peš cono, vsak Kavalir dnevno prevozi od 60 do 70 kilometrov. Kako pa je s hitrostnimi omejitvami? "Naš radar se nahaja v drugem nadstropju zgradbe pred vami," nam je v smehu dejal voznik Dejan in z roko pokazal proti Magistratu. Dodal je, da Kavalirji vozijo v tempu hoje pešcev in na ta način preprečijo morebitne nesreče.
Negativne posledice mačehovskega odnosa do našega planeta opažamo že desetletja, napovedi okoljevarstvenikov za naslednje generacije so vse bolj črne. Če ne spremenimo svojih navad in če ne začnemo takoj, ne bomo uspeli ustaviti katastrofalnih sprememb na našem planetu. K temu lahko pripomore vsako podjetje, vsaka občina, vsaka družina, vsak posameznik … Zato je naša nova misija na Žurnalovi rubriki Glas generacije: “Zmanjšaj svoj ogljični odtis”, kjer bomo glasno ozaveščali o problematiki, spregovorili z zanimivimi sogovorniki in tudi tako poskrbeli za generacije, ki pridejo za nami.
Prigod na delovnem mestu ne manjka
V enajstih letih, odkar Kavalir obratuje, po besedah sogovornika nesreče še niso imeli, zgodilo se je le, da jim je počila guma. Tudi do prekoračitve hitrosti oziroma kršenja cestnih pravil ni prišlo. Doda, da je z možmi v modrem in mestnimi redarji v zelo dobrem odnosu. Vozniki Kavalirjev jim velikokrat priskočijo na pomoč, saj jim njihovo delo omogoča, da imajo nad dogajanjem v mestu dober pregled. "Zgodilo se je že, da smo izgubljenemu otroku, ki je taval po mestu, poiskali starše. Nedolgo nazaj sem našel polno denarnico in jo uspel vrniti lastniku," nekatere prigode z ulic, ki jih sicer ni malo, predstavi Dejan.
Osemurni delovnik, ki se od dneva do dneva razlikuje, mu popestrijo tudi ostali delavci v mestni občini Ljubljana, s katerimi je redno v stiku. Z nekaterimi gostinci je celo v tako dobrih odnosih, da mu pogosto privoščijo kozarec sveže stisnjene limonade ali skodelico kave. Dogajanje v Ljubljani ima naš sogovornik v malem prstu: "Sem neke vrste mestni časopis, veliko ljudi poznam po imenu in sem z njimi dnevno pogovarjam," o svojem delu z navdušenjem razlaga Dejan. Pravilo, ki se ga redno drži, je: "Kavalir nikoli ne sme reči ne, ne sme pa niti izreči, da nečesa ni možno storiti. Vedno mora poskušati zadovoljiti najrazličnejše zahteve strank."
Pred kratkim je v okolici UKC-ja začel peljati tudi Klinko, ki skrbi za to, da so poškodovane oziroma obolele osebe, deležne hitrega posredovanja.