Komercialna letališča v državah nekdanje Jugoslavije so lani skupno sprejela več kot 32,5 milijona potnikov, kar je pet milijonov več kot leto prej. Več kot polovica letališč je zabeležila najprometnejše leto v zgodovini, največ potnikov pa je sprejelo beograjsko letališče, navaja portal Ex-Yu Aviation News.
Beograjsko letališče je lani sprejelo 7,95 milijona potnikov. Sledijo letališča v Zagrebu (3,72 milijona), Prištini (3,42 milijona), Splitu (3,36 milijona) in Skopju (2,88 milijona). Ljubljana je bila z 1,27 milijona potnikov sedmo najprometnejše letališče, pred njo so še Dubrovnik, Podgorica in Sarajevo.
V primerjavi s predkoronskim letom 2019 je število potnikov najbolj povečalo beograjsko letališče, in sicer za 1,8 milijona. Sledila mu je Priština z milijonom potnikov več, v Skopju pa se je njihovo število povečalo za pol milijona.
Niso še na predkoronski ravni
Mnoga od letališč sicer še vedno niso dosegla predkoronske ravni. Najpočasneje okrevajoče letališče v regiji je letališče v Tivatu, ki je lani v primerjavi z letom 2019 izgubilo več kot pol milijona potnikov.
Dve letališči, Reka in Sarajevo, sta dosegli slabše rezultate kot leta 2022. V Sarajevu so lani sprejeli 1,37 milijona potnikov, na Reki pa okoli 154.000.
Med najhitreje rastočimi trgi v Evropi
V prvem četrtletju letošnjega leta se je po navedbah portala Ex-Yu Aviation News več letalskih trgov nekdanje Jugoslavije glede na dodane letalske zmogljivosti oz. dodatne letalske povezave uvrstilo med deset najhitreje rastočih trgov v Evropi. Na prvo mesto se je s predvideno 86,1-odstotno rastjo uvrstila Albanija, ki je letalske zmogljivosti povečala za 1,24 milijona dodatnih sedišč.
Sledi Severna Makedonija, ki je zmogljivosti povečala za 394.000 dodatnih sedišč, s čimer bo predvidoma zabeležila 64,9-odstotno rast.
Slovenija se je s predvideno 35,8-odstotno rastjo oz. okoli 95.000 dodatnimi sedišči uvrstila na peto mesto. Srbija je zmogljivosti medtem povečala za več kot 710.000 dodatnih sedišč, s čimer bo predvidoma zabeležila 29,9-odstotno rast.
Te številke so katastrofalne in ob njih naj se zamislijo tisti, ki so uničili nacionalnega avio prevoznika. Imamo železnice iz časa Marije Terezije, ceste napol prevozne, ki jih samo stihijsko zakrpavajo največ v špici turistične sezone, ob tem, da nimamo… ...prikaži več v lasti niti enega letala za prevoz letalskih potnikov..Za to pa so nas polna usta mobilnosti in nepovezljivosti s svetom..