Rezultati zadnje raziskave Mastercard Global Destination Cities Index so jasni, od leta 2009 se je število mednarodnih prenočitev povečalo za neverjetnih 76 odstotkov.
Podatki iz letošnje raziskave, ki razvršča 200 mest na podlagi lastne analize javno dostopnih podatkov o številu obiskovalcev in potrošnji, razkriva, da je Bangkok ohranil prvo mesto z več kot 22 milijoni mednarodnih prenočitev.
V primerjavi z letom poprej sta Pariz (2. mesto) in London (3. mesto) zamenjala položaja, obe mesti pa je obiskalo več kot 19 milijonov popotnikov. Prav tako je v primerjavi z letom 2017 število prenočitev naraslo v vseh mestih iz prve deseterice z izjemo Londona, ki je zabeležil skoraj 4-odstotni upad. Napoved za leto 2019 kaže na nadaljevanje rasti za vse destinacije, pri čemer se največji porast pričakuje za Tokio.
Razvrstitev glede na količino porabljenega denarja medtem na prvo mesto postavlja Dubaj, kjer popotniki v povprečju na dan porabijo 553 ameriških dolarjev (501 evro). Meka, ki se je na seznam uvrstila v lanski raziskavi, tudi v letošnji ostaja na drugem mestu, na tretjem mestu pa znova najdemo Bangkok.
Medtem ko število obiskovalcev manjših mest močno niha, je razpored v prvi deseterici ostal večinoma enak. London, Pariz in Bangkok so ohranili svoj položaj med prvo trojico od leta 2010, pri čemer Bangkok prvo mesto zaseda šest izmed zadnjih sedmih let. New York je še ena stalnica med najboljšo deseterico in je to leto gostil 13,6 milijona prenočitev.
Mesta azijsko-pacifiške regije so od leta 2009 doživela najvišji porast mednarodnih popotnikov in sicer je njihovo število v povprečju naraslo za 9,4 odstotka. Evropa, ki je dosegla drugo najvišjo rast, je zabeležila 5,5 odstotno povišanje. Poglavitni razlog je povečanje števila obiskovalcev iz celinske Kitajske. Od leta 2009 je Kitajska poskočila za šest mest in se zavihtela na drugo mesto po izvoru popotnikov v 200 tu obravnavanih destinacij – zaostala je le za ZDA.
"V današnjem medsebojno povezanem svetu so potovanja postala pomemben del našega dela in življenja," je ob objavi rezultatov pojasnil Carlos Menendez, predsednik Enterprise Partnerships: "Ključnega pomena za nas je razumeti, kako popotniki mesta in destinacije spreminjajo na bolje in s tem povezane izzive ter lokalnim voditeljem zagotoviti informacije in rešitve, ki so potrebne za uspeh."
Raziskava Mastercard Index of Global Destination Cities razvršča 200 mest na podlagi podatkov tretjih oseb in lastne analize, pri čemer upošteva skupno število mednarodnih prenočitev in potrošnjo obiskovalcev v ciljnih mestih v letu 2018 ter obenem vsebuje napovedi glede rasti števila obiskovalcev in popotnikov.
Javni podatki se uporabljajo za določitev števila mednarodnih obiskovalcev in njihove porabe v vsakem izmed 200 ciljnih mest.
anja.scuka@zurnal24.si