Eno najbolj priljubljenih živil na svetu, ki velja za afrodiziak in spodbuja sproščanje endorfina – hormona sreče, ima tudi v Sloveniji že precej bogato tradicijo. Prvi stroj za izdelavo čokolade so že konec 19. stoletja uporabljali redovniki trapisti iz Brestanice, od takrat pa so slovenske butične čokoladnice oblikovale že številne različne okuse, povezane s Slovenijo – čokolado s solnim cvetom, s tartufi, z bučnimi semeni, s slovenskimi vini …
Slovenci imamo, kot kaže, čokolado vse raje. Če smo leta 2000 letno kupili 2,7 kilograma na člana gospodinjstva, je leta 2018 količina kupljene čokolade na osebo narasla na 4,5 kilograma.
Podjetij, ki se ukvarjajo s proizvodnjo kakava, čokolade in sladkornih izdelkov je vse več – leta 2008 je bilo v Sloveniji takšnih podjetij 18, leta 2018 že 24.
Odpirajo še dve trgovinici
V Čokoladnici Olimje, kjer izdelujejo čokoladne izdelke raznovrstne oblik in okusov, so po celi Sloveniji odprli že pet Čokoladnih trgovin – v Novem mestu, Celju, Kranju, Mariboru, Piranu in v Olimjah, v načrtu pa imajo še otvoritev dveh trgovinic, ena od njiju naj bi zaživela v centru Ljubljane. V zadnjem času so opazili ogromno povpraševanje po pralinejih z okusom Patrove kapljice, ki jih izdelujejo njihovi minoritski bratje, ki živijo v Samostanu Olimje. "Izdelava je uspela, če dobimo nove stroje, bomo naslednje leto povečali proizvodnjo," obljubljajo.
Kljub temu pa je zaradi pandemije njihov promet občutno upadel. "Trgovine imamo v centrih mest, naši glavni kupci so turisti. Ko so bile meje med občinami in tudi med državami zaprte, smo izgubili ogromno potencialnih kupcev," pravijo.
Njihov ciljni trg je Slovenija, proizvodnjo pa so specializirali tudi za končne kupce, kot so banke, zavarovalnice, podjetja, hoteli in druge ustanove, kjer gostom ponujajo t. i. čokoladice za dobrodošlico. So pa lani imeli tudi nekaj naročil iz Nemčije, Hrvaške, Italije, Avstrije, še posebej pa je bila zanimiva dobava na Japonsko (v galeriji).
Izdelujejo tudi protokolarna darila
V butični velenjski čokoladnici Lucifer že od leta 2007 razvijajo okusne in kakovostne čokoladne izdelke, letos pa so v svojo ponudbo vključili tudi posebno linijo Lucifit, v kateri ponujajo čokoladne izdelke brez sladkorja in glutena za užitek brez slabe vesti.
Pojasnjujejo, da je prodaja vse do lanskega leta rasla, nato pa je pandemija občutno vplivala na njihovo poslovanje. "Zmanjšalo se je število poslovnih daril, hoteli so bili zaprti, prav tako vse turistične prodajalne," pravijo. Kljub temu ostajajo njihovi cilji za prihodnje visoki – želijo si prodreti na tuje trge, pridobiti certifikat "Vegan" ter zmanjšati uporabo plastike v embalaži.
"Nismo čokoladnica »bean to bar«, čokolado kupujemo v Belgiji."
"Ljudje vse bolj prisegajo na kakovostnejše izdelke"
V Čokoladnem ateljeju Dobnik, kjer že 25 let izdelujejo čokoladne izdelke, pravijo, da bodo tudi v prihodnosti ostali zavezani ročni izdelavi ter kakovostnim sestavinam, ki zagotavljajo vrhunske izdelke. "Menimo, da v poplavi različnih izdelkov na trgu ljudje vse bolj prisegajo na kakovostnejše izdelke, ki so boljšega okusa in izgleda," verjamejo.
Njihova pomladna kolekcija čokolade prinaša sveže sadne okuse, vključno z limeto, pomarančo in borovnico. Kot pravijo, jim prav ročna izdelava omogoča uporabo svežih in naravnih sestavin ter prave čokolade. V svojih izdelkih zato ne uporabljajo konzervansov ter umetnih okusov.
Tudi v Čokoladnem ateljeju večino izdelkov prodajo na domačem trgu, izvažajo pa jih tudi v države Evropske unije, v ZDA in na Japonsko.
Za svoje izdelke uporabljajo industrijsko čokolado podjetja Barry Callebaut, za katero pravijo, da jim zagotavlja najvišjo kakovost izdelkov ter odlične okuse.