Generalna direktorica OI Štiblar Kisićeva je v izjavi za javnost potrdila, da je pri postopku obsevanja prišlo do zamenjave dveh pacientk, in sicer zato, ker sta imeli obe enako ime in priimek ter letnico rojstva, obe pa sta bili tudi vodeni v evidenci pacientov Univerzitetnega kliničnega centra (UKC) Maribor.
OI je takoj ob seznanitvi z možnostjo zamenjave pacientk, o čemer jih je po besedah Štiblar Kisićeve seznanila zastopnica pacientovih pravic iz Maribora, sprožil vse ustrezne korake in postopke.
"Najprej smo zadevo interno obravnavali, izvedli strokovni nadzor in sprejeli takojšnje ukrepe," je pojasnila. Dodala je, da so stopili v kontakt z bolnico in svojci in se jim opravičili ter jim dali vsa ustrezna pojasnila.
UKC Maribor: Dali smo prave podatke
Pravi tudi, da so bili ves čas v stiku z zastopnico pacientovih pravic in UKC Maribor, prav tako z osebno zdravnico prizadete bolnice. V naslednjem tednu se bo vodstvo OI po njenih navedbah v mariborski bolnišnici sestalo z vsemi deležniki. Po sestanku bo tako znanega več, je dejala. Na UKC Maribor sicer po poročanju Radia Slovenija zatrjujejo, da so OI posredovali prave podatke.
Zaradi dogodka je bil na OI po njenih navedbah izveden strokovni nadzor, na podlagi katerega so sprejeli ukrepe, da se to več ne bo dogajalo. Med drugim so uvedli dvojno preverjanje identitete vsakega bolnika, kot tudi pravilo, da lahko zdravljenje začnejo samo na podlagi pisne dokumentacije in nič več samo na podlagi telefonskih podatkov, razen ko gre za urgentne primere.
Ob tem je Štiblar Kisićeva poudarila, da je bila bolnica obsevana le enkrat in to z dozo, ki je nizka in se uporablja pri zdravljenju nerakastih obolenj, zlasti s protibolečinskim namenom, kot je denimo pri bolečini t. i. teniškega komolca, trnu petnice, trdovratnih psoriazah in podobno.
"Strokovna ugotovitev je, da ni možnosti, da bi zaradi tega obsevanja prišlo do škodljivih posledic v obliki podplutb," je povedala in poudarila, da so od "vsega začetka ravnali pregledno in v skladu s protokolom varnostnih zapletov".
dezurni@zurnal24.si
Narobe,si razumel! Sedaj bo še dobila po pošti položnico,ker je ta postopek nadstandard, katero navadno zavarovanje ne krije.
a še hvaležna vam mora bit al kak ne razumem