Stanka Setnikar Cankar, kandidatka za ministrico za izobraževanje, si bo, kot je napovedala pred matičnim odborom državnega zbora, prizadevala za obvezno učenje dveh tujih jezikov v osnovni šoli. Angleški jezik naj bi bil po njenem obvezen že v prvem razredu, drugi tuj jezik pa od četrtega razreda naprej. Glede uvajanja tujih jezikov v osnovno šolo bi to pomenilo novo spremembo. Kot je znano, na osnovnih šolah učenje prvega tujega jezika z letošnjim letom postopoma uvajajo v drugi razred, drugi tuj jezik pa v osmi razred.
Vsaka vas ne potrebuje fakultete
Setnikar Cankarjeva je doktorica ekonomskih znanosti in redna profesorica za ekonomiko javnega sektorja. Vodstvene izkušnje je med drugim pridobila kot dekanja ljubljanske fakultete za upravo, sodeluje pa tudi pri več mednarodnih projektih in v raziskovalni dejavnosti, njeno strokovno področje je ekonomika javnega sektorja, je pojasnila.
Glede zasebnega šolstva meni, da samo večja izbira ponudnikov izobraževanja sama po sebi ne bo zagotovila kakovosti, ker je za kakovost je pomemben tudi delež, ki ga imajo zasebni izobraževalni zavodi, njihova organizacija in informiranost študentov, je poudarila. Tudi sicer meni, da je načelo "fakulteta v vsako vas" nevarno.
Prepričana je, da zaposleni v javnem sektorju, ne sme biti hkrati zaposlen v zasebnem podjetju ali zavodu. Sama se bo izločila iz odločanja v vseh primerih, ki zadevajo njene sorodnike ali prijatelje.
Zavzema se za inkluzivno vzgojo, vključevanje otrok s posebnimi potrebami v čim večji meri v redno izobraževanje, poudarja pa tudi pomembnost vseživljenjskega izobraževanja.
Na področju visokega šolstva je za prioriteto označila sprejem zakona o visokem šolstvu in zakona o raziskovalni dejavnosti. Za akreditacije za študijske programe poudarja, da jih je treba narediti evropsko primerljive.
Poudarek demokraciji, domovinski vzgoji in državljanski pismenosti
Mednarodne primerjave
Setnikar Cankarjeva se zavzema za uveljavitev mednarodno primerljivih kriterijev delovanja na vseh področjih. "Nisem za nekritično prenašanje praks iz tujine, ne vidim pa prav nobenega smisla, da v tem našem vrtičku odkrivamo toplo vodo, ne da bi imeli znanje in vedenje, kako so to naredili drugod, s kakšnimi problemi so se srečevali in kakšne napake naredili," je dejala.
Malo znanja o osnovnošolskem in srednješolskem izobraževanju
Kandidatka za ministrico poudarja pomen svojega ekonomskega predznanja, poznavanja javnega sektorja, priznava pa, da še ne pozna vseh podrobnosti douniverzitetnega izobraževanja, kar so ji očitali tudi opozicijski poslanci.