Europlakat ima s svojima podjetjema Metropolis Media in In Reklam-Progress v Mestni občini Ljubljana (MOL) zakupljenih 62 odstotkov vseh oglasnih površin, za katere občina izdaja odločbe. Potem ko je z MOL sklenil javno-zasebno partnerstvo (JZP) za projekt izposoje koles Bicike(LJ), bo svoj prevladujoč položaj še utrdil. Do zdaj je imel namreč 220 oglasnih panojev, z JZP pa jih bo pridobil novih 140.
“To je le še nadaljnja monopolizacija monopolnega položaja,” na to odgovarja Primož Kapus iz Primusa Medie, ki je drugi največji oglaševalec v Ljubljani. Dodaja, da bi se tudi oni prijavili na javni razpis za projekt izposoje koles, “vendar je MOL postavila tak pogoj, ki ga izpolnjujeta le dve podjetji na svetu. Tak sistem moraš imeti vzpostavljen v petih mestih z več kot 250 tisoč prebivalci.”
Primož Kapus, Primus Media
Europlakat bo zaradi JZP oproščen tudi plačevanja taks za vse te oglasne površine, kar po oceni znaša 580 tisoč evrov na leto oziroma 8,7 milijona evrov v 15 letih, za kolikor so podpisali pogodbo o JZP.
Da je Europlakat nove lokacije dobil mimo javnega razpisa in da ima lahko več oglasnih površin zaradi JZP, je omogočil novi odlok o oglaševanju. Kljub temu na MOL zanikajo, da so odlok spremenili zaradi posla z
Europlakatom.
42
ogledov
Bicike(LJ) za 9 milijonov
Oglaševalski kolač. Europlakat ima že brez novih 140 lokacij zakupljeni slabi dve tretjini oglasnih površin v MOL.
Lani 1,4 milijona Prihodki. MOL je lani s taksami za oglaševanje zaslužila 1,4 milijona evrov. Leta 2006 je imela iz tega naslova 900 tisoč evrov prihodkov, naslednje leto 1,3 milijona evrov, leta 2008 1,7 milijona, leta 2009 pa 1,5 milijona.
To je le še nadaljnja monopolizacija monopolnega položaja.