Slovenija
1848 ogledov

Pomgrad: Največ težav jim povzroča pomanjkanje delovne sile

Igor Banič, predsednik uprave Pmgrad. Anže Petkovšek Podpis pogodbe za izgradnjo novega obrata Magna Steyer, Hoče.
Zaradi zapletov pri pridobitvi gradbenega dovoljenja je naš največji gradbinec, ki lakirnico gradi, izgubil pet mesecev.

"Zdaj je na vrsti Magna, ki ima nalogo, da v tem obdobju, ki si ga je zadala, realizira to prvo fazo," je ob slavnostnem in uradnem začetku gradnje velike lakirnice na gradbišču v bližini mariborskega letališča, dejal gospodarski minister Zdravko Počivavšek.  

V prvi fazi, ocenjeni na 146,4 milijona evrov, je predvidena postavitev lakirnice in zaposlitev 404 delavcev. Gradnja lakirnice naj bi se zaključila konec prihodnjega leta. Zagon proizvodnje je napovedan za začetek leta 2019. Po nekaterih podatkih naj bi bila gradnja lakirnice Magno stala 40 milijonov evrov, 25 bi jih dobil Pomgrad. 

Igor Banič, predsednik uprave Pomgrada. | Avtor: Anže Petkovšek Podpis pogodbe za izgradnjo novega obrata Magna Steyer, Hoče. Anže Petkovšek

Pet mesecev v zamudi

Zadnji rok za izgradnjo lakirnice Magna Nucleus je novembra prihodnje leto, kar je velik izziv za našega trenutno največjega gradbinca, gradbeno podjetje Pomgrad iz Murske Sobote. Podjetje, ki zmagalo na razpisu in dobilo enega svojih največjih poslov do sedaj, bi namreč moralo začeti že maja. Zaradi zapletov pri pridobitvi gradbenega dovoljenja, so tako izgubili pet mesecev. 

Direktor podjetja Igor Banič nam je po položitvi temeljnega kamna, kjer je v družbi predstavnikov vlade in Magne simbolično zasadil lopato, zagotovil, da bodo s projektom končali v roku.

Magna Steyer | Avtor: Anže Petkovšek Podpis pogodbe za izgradnjo novega obrata Magna Steyer, Hoče. Anže Petkovšek

"Naš cilj je, da bomo do zime lahko nemoteno delali v  pokritem delu, Magna namreč spomladi začne že s prvimi montažami," je dejal direktor, ki upa na ugodno vreme: "Če ne bo prehude zime, če bo zima takšna, kot je bila zadnjih pet let - povsem zadnje, ki je bila huda, seveda ne štejem - bomo vse to lahko naredili. Sicer tudi sneg ni tako velika ovira. Relativno hitro se da delati tudi na zamrznjenih tleh. Večja težava je beton, ki se ga pod minus pet stopinj ne da obdelovati," je dodal.

Naš pogovor z direktorjem Pomgrada je potekal nekaj metrov vstran od velikih betonskih stebrov, ki so stali že pred uradnim začetkom grednje. Našteli smo jih trinajst, po direkotorjevih besedah pa jih bo vsaj že trikrat toliko. Ob vsem tem je treba upoštevati še jekleno konstrukcijo.

Magna Steyer | Avtor: Anže Petkovšek Podpis pogodbe za izgradnjo novega obrata Magna Steyer, Hoče. Anže Petkovšek

"Projekt zajema 37.500 kvadratnih metrov proizvodnih površin, kar je seveda velik zalogaj. To smo lahko naredili tako hitro, ker smo se z Magno dva meseca prej dogovorili za izvedbo v naši lastni proizvodnji. Zato je bila narejena univerzalna konstrukcija, ki bi lahko stala kjerkoli drugje."

Gradili bi tudi na Madžarskem 

Pokončne in prečne elemente za lakirnico so torej zaradi dogovora z Magno -  ta bi, kot je bilo razumeti iz direktorjevih besed, tudi v primeru, da bi se podjetje odločilo Madžarsko, posel zaupala murskosoboškemu gradbincu -  lahko izdelali že prej.

Tudi betonarna, ki jo je skupina Pomgrad najela že nekaj let nazaj v Hočah, je več kot drobrodošla: "Trenutno imamo v upravljanju dve proizvodnji takih izdelkov. V Hočah je betonarna in stoji petsto metrov vstran. Druga betonarna je naša in stoji v Murski Soboti. Istočasno pa imamo v lasti še eno proizvodno bazo tukaj, sto metrov vstran, kjer imamo še stavbarjevo betonarno, ki je v stečaju. Zato z dodatnimi investicijami, ki bi jih potrebovali v ta namen nimamo težav," nam je pojasnil direktor.

Magna Steyer | Avtor: Anže Petkovšek Podpis pogodbe za izgradnjo novega obrata Magna Steyer, Hoče. Anže Petkovšek

Težave z delovno silo

Po njegovih besedah je trenutno največ težav s strojno mehanizacija in pa delovno silo: "Veliko več težav nam povzroča kapaciteta v strojnem parku in seveda, tako kot danes vsepovsod v gradbeništvu, ljudje. Ves čas iščemo ljudi, pa ne samo za ta projekt. Vendar se glede na nivo plač in težavnost dela mlajši ljudje nočejo zaposlovati. Lahko rečem, da bijemo težko plat zvona z zagotavljanjem delovne sile."

Če bo treba, bodo delali tudi v treh izmenah

"Ker smo na polno zasedeni, prostih kapacitet pa ni, saj smo že prej izvajali projekte, iščemo dodatne ljudi, dodatne kooperante. Le tako bomo ta po hitrosti in obsegu izgradnje precej velik projekt, lahko dokončali " je še povedal predsednik uprave SGP Pomgrad  in dodal: "Delamo dvoizmensko, ponoči delamo še v naši proizvodnji. Tukaj, na gradbišču zaenkrat še ni treh izmen, saj bi motili okolico. Če pa bo nujno, če bomo lovili roke, bomo tretjo izmeno uvedli, vendar mislim, da ne bo potrebno," je še povedal .

 

Komentarjev 7
  • Žurnalček 12:41 22.oktober 2017.

    To je pa zato , ker so na natečaj šli , čeprav niso in nimajo imeli prostih delavcev , ker so že vsi delavci rasporejeni po drugih gradbiščih.

  • matermila 16:09 21.oktober 2017.

    Vendar se glede na nivo plač in težavnost dela mlajši ljudje nočejo zaposlovati. No gospodje,pa dvignite plače in končno začnite spoštovati delavca.Dokler pa boste z dumpinškimi cenami pridobivali posle,bo to zelo težko.V Avstriji KV zidar ali tesar 14,5€ neto/uro,delovodja od ...prikaži večd 17€/uro naprej,pri nas pa 3,5e mogoče 4,5€ starejši delavec,delovodja 5 mogoče 6€/uro.Pa saj raja ni več tak nora.Pa da ne govorim o delovnem času pri nas-12 in več ur dnevno,vse dni v tednu,inšpekcija pa nič.

  • Papaja Popi 14:43 21.oktober 2017.

    Težav z delovno silo ne bi bilo, če bi ljudi plačali tako, kot je treba in ne da jim dajejo miloščino. Kdo neki pa bo delal za minimalca in trpel še norčevanje do podrejenih ?

Sorodne novice