Za izdajo osebnega dokumenta je treba predložiti fotografijo v fizični ali elektronski obliki, ki jo izdelajo posebej za to pooblaščeni fotografi. V izogib zlorabam fotografij v postopku vložitve vloge vlada predlaga, da bi v prihodnje fotografije za izdajo identifikacijskega dokumenta zajemali pri pristojnem organu. Povedano po domače, fotografirali bi nas kar na upravni enoti.
"V postopku izdaje identifikacijskega dokumenta lahko pride do zlorabe v primeru, ko posameznik predloži fotografijo druge, podobne osebe ali morfirano fotografijo, na kateri sta združeni podobi dveh obrazov, kar uradna oseba težko opazi. V praksi beležimo primere, ko je posameznik pri pristojnem organu poskušal namesto svoje fotografije predložiti fotografijo druge, podobne osebe oziroma prirejeno fotografijo. Od januarja 2020 do konca oktobra 2021 je bilo na podlagi ugotovitev, da je bila k vlogi predložena fotografija druge osebe ali morfirana fotografija, na upravnih enotah razveljavljenih 40 potnih listov," je pojasnila vlada.
»Da bi preprečili tovrstne zlorabe predlagamo uvedbo fotografiranja neposredno pri organih, pristojnih za izdajo identifikacijskih dokumentov. S tem se zmanjšuje tudi stroške in administrativne ovire, ki jih imajo posamezniki s pridobivanjem fotografij," so sporočili.
Ministrstvo za javno upravo mora tako do 28. marca 2022 zagotoviti opremo za zajem fotografij za izdajo osebnih izkaznic, potnih listin, vozniških dovoljenj in dovoljenj za prebivanje na vseh upravnih enotah in krajevnih uradnih ter diplomatskih predstavništvih in konzulatih Republike Slovenije v tujini. Ministrstvo za notranje zadeve, Ministrstvo za infrastrukturo, Ministrstvo za javno upravo, Ministrstvo za zunanje zadeve in Služba vlade za digitalno preobrazbo morajo do 15. januarja 2022 pripraviti zakonske podlage za zajem fotografije za izdajo identifikacijskega dokumenta pri pristojnem organu, potrebne izjeme (npr. otroci, posamezniki, ki ne morejo osebno do pristojnega organa …) in proučiti potrebe po dodatni spremembi zakonodaje, ki bi omogočila digitalizacijo področja.
Nove osebne izkaznice konec marca 2022
Konec marca prihodnje leto se bo namreč začela izdaja novih biometričnih osebnih izkaznic, ki bodo tudi nosilke sredstev elektronske identifikacije in kvalificiranega potrdila za elektronski podpis. Sprva je bilo načrtovano, da bodo nove osebne izkaznice na voljo že od 3. januarja, a se je zapletlo zaradi razmer na trgu varnostnih tiskovin.
"Poleg pravočasne dobave čipov je za pravočasen začetek izdaje novih osebnih izkaznic izredno pomembna tudi pravočasna dobava ostalih posebnih zaščitnih materialov za izdelavo nove osebne izkaznice. Zaradi posledic pandemije novega koronavirusa so razmere na trgu kritične, saj se zaradi pomanjkanja surovin na trgu podaljšujejo roki za dobavo materialov, podaljševanje dobavnih rokov povzroča prekinjanje dobavnih verig in proizvodne zamude v različnih gospodarskih panogah," odločitev pojasnjuje vlada.
Nova biometrična osebna izkaznica bo nekoliko dražja od dosedanje. Več o tem, koliko bo treba odšteti za novo, lahko preberete tukaj.
Do možnosti izdaje novih biometričnih osebnih izkaznic bodo lahko državljani, ki jim veljavnost osebnih izkaznic poteče v obdobju od 29. marca 2020 do 27. marca 2022 (če se njihovi osebni podatki niso spremenili), uporabljajo pretečene osebne izkaznice. Po podatkih vlade je od 29. marca 2020 do konca oktobra 2021 potekla veljavnost 105.338 osebnim izkaznicam, ki še niso bile nadomeščene z novimi. V letu 2022 bo potekla veljavnost 350.158 osebnim izkaznicam, od tega januarja 19.952, februarja 25.369 in marca 37.051 osebnim izkaznicam.
Rešitev: Obvezna dodelitev certifikatov fotografom, ki bodo pooblaščeni za fotkanje za dokumente, ker sedaj jih v praksi dejansko ni in lahko se če znaš tudi sam fotkaš za osebni dokument. Tako bi potem lahko bil tudi odvzem le teh, če… ...prikaži več pride do zavračanja fotografij. Če pa pride do zlorabe pa kazenski pregon. Še boljša obvezno nalaganje digitalne original fotografije v sistem eFotograf kjer že sistem sam preveri ustreznost in je vsaka oddaja podpisana s certifikatom fotografa.
Dokler so fotografijo obdržali in jo fizično pritrdili na dokument, je fotografiranje še imelo smisel, oziroma je bila edina možna pot, sedaj, ko pa sliko samo skenirajo, je pa skrajni čas, da so se odločili za tak sistem. Pa saj… ...prikaži več te v vsakem kazinoju že sami slikajo, kaj bi potem takem za osebne dokumente komplicirali. Malo osvetlitve, fotoaparat za par eur pa je. Osebje je pa že sedaj moralo odločat, katera slika je primerna, bojo pa že zmožni primerno poslikat.
Ase kdo vpraša, kaj bodo pa potem fotografi počeli? Fotografije se ne razvijajo več, fotograf je vsak ki ima že malo bolj zmogljiv mobilni aparat,... Fotografski poklic in fotografije so že tako ali tako v zatonu, zdaj pa bi še… ...prikaži več edino to kar počnemo naredili sami na upravi?!?! Vprašajte kaj storite, ko vas boli zob? Greste k zobozravniku ali splošenemu zdravniku ali celo veterinarju?!