Slovenija
21 ogledov

Bo čelada pregnala kolesarje v avto?

(Foto: Jure Tomc) Žurnal24 main
Varnost kolesarjev in pešcev se izboljšuje, še vedno pa ostaja podrejena avtomobilskemu prometu. V Mariboru bodo danes iskali rešitve glede te problematike.

"Varnost kolesarjev v prometu še vedno ni najbolj zadovoljiva. Nevarnost je še večja predvsem izven naselij, kjer ni posebej označenih kolesarskih površin, saj so tam omejitve hitrosti višje. Stanje se bo izboljšalo, ko bomo kolesarski promet prepoznali kot prometni sistem," ocenjuje Josip Rotar, predsednik Mariborske kolesarske mreže (MKM), ki danes ob 17. uri v mariborskem Kinu Udarnik organizira javno razpravo z naslovom Pešci in kolesarji – enakovredni udeleženci v prometu.

V MKM menijo, da sta varnost in preventiva pešcev ter kolesarjev še vedno močno podrejeni udobju vožnje z avtomobilom. Pešci in kolesarji so potisnjeni na pločnike, vozni pasovi za avtomobile ostajajo enako široki; nova zakonodaja po njihovem več odgovornosti prenaša na šibkejše udeležence prometa. Ob teh izhodiščih se bodo današnji udeleženci razprave posvetili iskanju rešitev.

Veliko nesreč zaradi pomanjkanja prostora
Ravno včeraj smo poročali o dveh novih smrtnih žrtvah med kolesarji na Štajerskem. Prostorska stiska in že omenjeno dejstvo nedojemanja kolesarjenja kot dela prometnega sistema tam povzročajo številne preglavice kolesarjem in posledično tudi pešcem, "čeprav v zadnjih letih vidimo ne samo izboljšanje, temveč tudi težnjo, da bi se te zadeve izboljšale. A načeloma se kolesarje še vedno sili na pločnike in potem prihaja do trkov s pešci. Omejiti bi morali prostor za avtomobile in širiti površine za kolesarje," ocenjuje Rotar.

Čelade seveda lahko pomagajo v primeru nesreč. Ne želimo pa, da bi bila čelada predpisana za vse ljudi. Treba je omejevati tiste, ki lahko povzročijo hujšo nesrečo – to je trenutno v prometu avtomobil. Infrastrukturo za avtomobile bi bilo treba ožiti, za kolesarje pa širiti.
Josip Rotar

Največji "minus" zakona so čelade
Na vprašanje, ali bo zakon o pravilih cestnega prometa z novostmi pripomogel, odgovarja, da je to le en segment. "Tu gre za dolgoročne stvari. Pravila določajo, kako naj se vedemo v prometu, mi pa mislimo, da je vseeno glavna infrastruktura. Če je ta dobra, je možnosti za nesreče bistveno manj. Največji minus zakona je zagotovo obvezna uporaba kolesarskih čelad. Menimo, da je treba kolesarski promet spodbujati, bojimo pa se, da bi z obveznimi čeladami priljubljenost ravno upadla."

Namesto čelade raje v avto
Za neuporabo čelade sicer niso določene finančne sankcije, vendar pa 17. člen določa, da lahko uradna oseba kolesarja odstrani iz prometa. "V nekaterih državah se je že pokazalo, da je po uvedbi čelad priljubljenost kolesarstva strmo upadla; denimo v Avstraliji ali Novi Zelandiji. Vedno bo obstajal segment ljudi, ki bo raje šel z avtomobilom kot pa s kolesom, če je za to potrebna obvezna uporaba čelade," ob tem še pravi predsednik MKM.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.