Slovenija
31 ogledov

Bomo oktobra obstali na cestah?

burja v Vipavski dolini Valter Pregelj
Avtoprevozniki konkretizirali grožnje: med 1. in 15. oktobrom bodo protestirali, če vlada ne bo ugodila njihovim zahtevam.

Sekcija za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije meni, da vlada najbolj ključnih zahtev prevoznikov ne želi razrešiti. Zato so po burni razpravi sklenili, da od vlade terjajo takojšnje ukrepe.

Kaj zahtevajo?

Prevozniki zahtevajo, da se jim zagotovi najmanj šest milijonov evrov subvencij za nakupe gospodarskih vozil z motorji Euro 5 EEV in Euro 6 od leta 2010 do 2013. Sredstva subvencij naj se razdelijo med prevoznike tako, da bi vozila z motorji Euro 5 EEV lahko dobila najmanj 4000 evrov, vozila z motorji Euro 6 pa najmanj 6000 evrov.

Ob tem zahtevajo zagotovitev polnega vračanja trošarine za pogonska goriva gospodarskih vozil prevoznikom brez 20-odstotnega znižanja, ter da se ekološka taksa vrača prevoznikom ob nakupih goriva skozi vračilo trošarine.

"S takso na izpust ogljikovega dioksida, ki znaša 0,037 evra za liter goriva, prispevajo prevozniki v državni proračun več kot 60 milijonov evrov na leto," je pojasnil sekretar sekcije za promet pri OZS Bojan Pečnik.

Avtoprevozniki se prav tako ne strinjajo s predlogom dviga cen letnih vinjet za kombinirana vozila na 220 evrov. Kot ob tem opozarjajo, bodo namreč poleg prevoznikov prizadeti tudi ostali obrtniki in podjetniki, ki uporabljajo transportna vozila.

Združeni v protest

Če minimalne zahteve predstavnikov prevoznikov ne bodo uslišane, bodo ti med 1. in 15. oktobrom izvedli proteste skupaj s Kmetijsko gozdarsko zbornico Slovenije, Zadružno zvezo Slovenije, Sindikatom kmetov Slovenije, Gospodarsko zbornico Slovenije in Avtoprevozniško zbornico, so še sporočili iz sekcije za promet pri OZS.

Komentarjev 5
  • privat 20:26 10.oktober 2013.

    bratuškova pa hoče neke spremembe...koga ona vleče za nos???

  • privat 20:25 10.oktober 2013.

    to so navodila stricev iz ozadja da naredijo zmedo in prestrašijo še tisto malo poštenih politikov .Strici iz ozadja,ki so lastniki velikih mogočnih transportnih oz. špedicijskih firm pa silijo druge politike k razmisleku ,da lahko transport še vedno dela nezakonito ...prikaži več in sužensko do svojih delavcev. Kot da niso imeli dovolj časa ..od leta 91 dalje se neizplačujejo več dnevnice v obliki 100% po zakonu ali nadure in stem tudi davki ki so vezani na to. Da neomenjam dopusta, minimalnih plač za maximalno možno oz. lahko rečem tudi sužensko delo.Vse to nekdo pobere in to se ne steka v državno blagajno.In kdo je kriv???Ja vedno eni te isti ,tisti ki še danes vladajo oz.so strici iz ozadja!

  • privat 20:17 10.oktober 2013.

    neverjamem da država ali politiki mislijo rešiti problem uspešnega prevozništva. Mislim da se gre tukaj za prisiliti državo ,da se nebo vmešavala v poslovni svet v transportu. Poglejmo eno stva...transport plačuje svoje delovce v centih po kilometru in ne po ...prikaži več dnevu ali da izplačujejo številne nadure še manj pa da odvajajo davek za te številne nadure. Kar je v vsakem primeru nezakonito in celo sužensko obarvano!! zanimljivo je da to sodišča v neštetih primerih ve in nič ne ukrepa ...le zakaj noče ukrepati???Strogo verjamem da je to najbolj organizirana mafija v državi. Vsekakor so tukaj tudi dobri naši stari politiki ,ki so našo državo pripeljali v stečaj..in se še vedno v politični sceni.Drugo pa je zelo pomembno tukaj ne štrajko tovornjakarji oz. vozniki,pač bogati delodejalci..z drugimi besedami miljarderji.No seveda da obstajajo izjeme in vsekakor tudi revni mali s.p.-ji.