Slovenija
163 ogledov

Brezhibnih izdelkov trgovec ni dolžan zamenjati

Primerjava cen Boštjan Tacol
Če z izdelkom ni nič narobe, ga trgovec ni dolžan zamenjati ali vam vrniti kupnine, opozarja zveza potrošnikov, to je pogosto zmotno prepričanje.

"Zmotno je precej razširjeno prepričanje, da mora prodajalec vrniti denar ali pa zamenjati kupljeni izdelek, če ga vrnete v osmih dneh. Prodajalec ni dolžan zamenjati brezhibnega izdelka, izstaviti dobropisa ali vrniti kupnine, razen, če je to izrecno obljubljal," pred prazniničnimi nakupi opozarja Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS). 

Izjema od tega pravila so izdelki, ki jih kupite prek spleta, po telefonu ali na predstavitvah izdelkov zunaj prodajalčevega poslovnega prostora (temu se uradno reče pogodbe, sklenjene na daljavo). V tem primeru lahko odstopite od pogodbe (vrvete izdelek in zahtevate vračilo kupnine) brez da bi morali navesti razlog. 

Sicer pa ima potrošnik pravico izdelek vrniti le, če ima napako. "V tem primeru lahko potrošnik izbira, ali bo od prodajalca zahteval popravilo izdelka, znižanje kupnine, zamenjavo izdelka, ali pa vračilo kupnine," pravijo v ZPS.

 

Sicer pa je od poslovne prakse prodajalca odvisno, ali bo omogočil tudi vračilo brezhibnega izdelka in v tem primeru dovolil zamenjavo, izstavil dobrobis ali vrnil kupnino, zato se velja o tem pozanimati že ob nakupu, prav tako preverite, kakšen je rok za vračilo brezhibnega izdelka. 

Vprašajte, shranite račun, pazite na embalažo

"Prav pri kupovanju daril je dobro že pred nakupom preveriti, ali je mogoče brezhiben izdelek vrniti in v kakšnem roku. Pozanimajo naj se tudi, na kakšen način bo prodajalec omogočil vračilo oziroma zamenjavo. Pomembno je, da ob nakupu potrošniki shranijo račun, saj ga bo pri vračilu oziroma zamenjavi izdelka zahtevala večina prodajalcev. Z računom bodo dokazovali, da so izdelek kupili v določeni poslovalnici, iz njega pa je razviden tudi datum nakupa. Skrbno ravnajte tudi z embalažo, saj se lahko zgodi, da prodajalec ne bo želel sprejeti izdelka, če je embalaža poškodovana," še svetujejo na ZPS.

Komentarjev 3
  • f5b0a37161572a16434c3a9b735044179b6963f0 09:21 10.december 2014.

    in tako če ga vrneš po pošti in ti zavrnejo izdelek ,plačaš poštnino še enkrat,tako da je to nočna mora.greš v trgovino in vprašaš trgovca ,če v primeru da doma ne bomo zadovoljni ali lahko zamenjam izdelek oziroma vrnem,če se ...prikaži več dogovoriš ti trgovec na računu napiše in se sam trgovec podpiše .kdor je pa pri nakupu tiho bo pa tako kot po zakonu veleva.

  • dimnikar 11:40 09.december 2014.

    Želim poudariti, da je stanje embalaže pomembno samo pri poskušanju vračila BREZHIBNEGA izdelka. Pri izdelkih z napako je popolnoma vseeno, v kakšnem stanju je embalaža oz. če sploh je.