Število plačljivih parkirnih v središču mesta, naj bi se po predlogu župana Franca Kaglerja povečalo za okoli tisoč, in sicer na račun ukinitve do zdaj brezplačnih prostorov. Po novem bodo morali stanovalci v strogem središču, kjer bo uvedeno plačljivo parkiranje, kupiti tudi letne dovolilnice. Vendar s tem še ne bodo imeli zagotovljenega parkirišča.
Nerazvit javni promet
Mestni svetniki naj bi spremembe režima obravnavali na aprilski seji. Opozicijski svetnik Stojan Auer z Liste za pravičnost in razvoj se s predlogom ne strinja ter opozarja: “V našem mestu ni strategije o parkiranju, problema se lotevamo ad hoc. K temu bi morali pristopiti celovito, tako kot morda v Kopru ali Kranju, kjer so uvedli simbolične cene za avtobusne prevoze. Tako se je tam promet z osebnimi vozili močno zmanjšal.”
Da sta javni promet in parkiranje posledično povezana, pravi tudi Drago Sever, strokovnjak za promet z mariborske fakultete za gradbeništvo: “Maribor je kot mesto hendikepiran, ker nima dobro razvitega javnega potniškega prometa, na tem pa temelji tudi parkiranje. Če bi javni potniški promet prevzel večje število potovanj, potem zagotovo ne bi bilo tako velikega povpraševanja po parkirnih prostorih. Manjkajo pa tudi parkirišča zunaj mesta, kjer bi lahko puščali avtomobile ves dan, od tam pa bi se v središče odpeljali z javnim prevozom.” Iz gradiva je razvidno, da na občini parkirišča zunaj mesta načrtujejo, kdaj naj bi zaživela, pa ne navajajo. Dodatnih pojasnil pa na občini nismo dobili.
Auer izpostavlja, da so tudi obstoječe parkirne hiše slabo označene in premalo vidne: “Edina občinska garažna hiša na Lentu pod tržnico je najmanj zasedena med vsemi. Župan z našimi prostori ne gospodari racionalno.”
Po novem 20 redarjev
Da bo občina lahko izpeljala nov projekt plačljivega parkiranja, bomo morali letos iz proračuna občine plačati deset novih parkirnih avtomatov, mestno redarsko službo pa okrepiti s sedmimi novimi redarji (zdaj jih je 13). “Pozneje se bo videlo, ali jih potrebujemo še več,” je pojasnil Danijel Železnjak, vodja mariborske redarske službe, saj se bodo z leti širila tudi plačljiva parkirišča zunaj mesta.