Preiskava po torkovi hudi prometni nesreči na Bavarskem, v kateri je umrlo 18 potnikov, še 30 pa je bilo ranjenih, še poteka in bo zaradi okoliščin nesreče trajala dlje časa. Preiskovalci policije in tožilstva so preiskali tudi sedež avtobusnega prevoznika na Saškem in zasegli dokumentacijo o avtobusu in obeh voznikih.
Ognjeni zublji so vozilo zajeli v nekaj sekundah
Ponedeljkova tragedija odpira tudi številna vprašanja, povezana z varnostjo avtobusov, med drugim glede sistema zaviranja v sili, s katerim morajo biti novi avtobusi opremljeni od novembra 2015, stari pa na ta način ustrezno posodobljeni do novembra 2018. Težava je v tem, da lahko voznik ta mehanizem deaktivira, kar po mnenju strokovnjakov za varnost v prometu ne bi smelo biti mogoče.
Še bolj pereče vprašanje, ki zaposluje nemško javnost, je, kako se je lahko avtobus tako hitro vžgal. Za zdaj sicer še ni jasno, ali je morda do tehnične okvare in vžiga prišlo že pred trkom s tovornim vozilom ali po njem, a v vsakem primeru so ognjeni zublji vozilo zajeli v nekaj sekundah.
Vnetljivi materiali v notranjosti avtobusov
Strokovnjaki med drugim opozarjajo na lahko vnetljive materiale v notranjosti avtobusov. Ti so tako veliko bolj vnetljivi kot materiali v vlakih, zato bi morali tudi pri avtobusih prevzeti predpise, ki veljajo za železniška vozila.
Od leta 2015 je sicer v avtobusih predpisan opozorilni sistem v primeru povišane temperature motorja. Vendar pa to velja le za avtobuse, dobavljene od 2015 naprej. Pa tudi sicer bi bila po oceni strokovnjakov bolj učinkovita rešitev s škropilnim sistemom v predelu motorja v primeru požara.
Potovala skupina upokojencev s Saške
Do trčenja med avtobusom in priklopnikom je prišlo v torek okoli 7. ure zjutraj na avtocesti A9 med Nürnbergom in Leipzigom v bližini bavarskega mesta Münchberg blizu meje s Češko. Na avtobusu je bilo skupno 48 ljudi, 46 potnikov in dva voznika. Po trčenju je avtobus, s katerim je potovala skupina upokojencev iz Saške, zajel požar. Ognjeni zublji so avtobus v celoti uničili.
Umrlo je 18 potnikov, med njimi voznik, 30 pa je bilo ranjenih. Od teh jih je sedem lažje poškodovanih že zapustilo bolnišnico, pri treh od 23 poškodovancev, ki so še v bolnišnični oskrbi, pa se zdravniki še vedno borijo za življenje.
Leta 2015 je bilo v Nemčiji okoli 2,5 milijona prometnih nesreč, od tega z avtobusi približno 5700. Vse skupaj so prometne nesreče v letu 2015 terjale 3459 življenj, od tega le pet med potniki avtobusov.