Ljubljanski policisti so zaradi balonarske nesreče avgusta lani na Barju kazensko ovadili enega človeka; po neuradnih informacijah gre za pilota. Ovaden je zaradi suma storitve kaznivega dejanja povzročitve splošne nevarnosti. V nesreči je umrlo šest ljudi, med 32 potniki pa jih je bilo 27 težje ali lažje poškodovanih.
Slabih osem mesecev po nesreči še vedno noben balon ne sme leteti v komercialne namene, ker agencija za civilno letalstvo ni izdala še nobenega dovoljenja. Razlog: nihče od vlagateljev ni izpolnil zahtev za pridobitev omenjenega dovoljenja, je pojasnila piarovka agencije Polona Vagaja Hribar in dodala: "Na agenciji upamo, da dobo vlagatelji čim prej izpolnili zahtevane pogoje in bomo tako lahko izdali dovoljenja." Od septembra do tega meseca so dobili 14 prošenj.
Birokrati si perejo vest
"V Sloveniji smo bolj papeški od papeža," je neizdajo teh dovoljenj komentiral Darko Kralj iz Balon centra NE. Dejal je, da če bo šlo tako naprej, bodo morali vsi balone prodati: "Turisti, ki bi si radi Slovenijo ogledali iz zraka, pa bodo šli letet v Avstrijo, Italijo in na Hrvaško."
Po njegovih besedah smo edina država v Evropi, ki si izmišljuje posebna dovoljenja za balone: "Čeprav smo prvi v Evropi naredili evropske licence in imamo nekateri že pilotska dovoljenja za vožnjo potnikov, to v Sloveniji ni dovolj, povsod po svetu pa je. Izjema je Anglija, ki ima letalski koridor na vsakih pet metrov, česar v Sloveniji nimamo." Kot je dodal, posebnih dovoljenj ne potrebujejo niti v Nemčiji, ki ima veliko bolj zaseden zračni prostor kot Slovenija: "To je samo zato, da si lahko nekdo na agenciji in na ministrstvu na oddelku za letalstvo opere vest, ker v zadnjih 20 letih nihče ni naredil nič, čeprav smo jih na to opozarjali."
Opozoril je na nove birokratske težave, saj po novem pravilniku ne bo mogoče vzleteti s travnika, ampak le z registriranega vzletišča. "Tega nimajo nikjer v Evropi," je še dejal Kralj in dodal, da jim že osem mesecev onemogočajo, da bi služili. Pa ne za kruh, ker od tega po njegovem mnenju nihče v Sloveniji ni živel; razen tega, ki je bil udeležen v nesreči: "Vsi drugi smo s tem pokrivali stroške v klubu, šolali pilote in člane. Ti stroški se zdaj z izmišljotinami na agenciji le povišujejo, učinka ali večje varnosti pa zaradi tega ne bo."