Okoli 6.30 je na dolenjski avtocesti v predoru Mali vrh prišlo do dveh prometnih nesreč. V prvi prometni nesreči so bila udeležena tri osebna vozila. V nesreči je bil eden izmed potnikov v vozilu lažje poškodovan. Vzrok za nesrečo je bila vožnja na prekratki varnostni razdalji.
V drugi nesreči sta bili udeleženi dve osebni vozili. K sreči je šlo le za materialno škodo. Tudi v tej nesreči je bil vzrok zanjo prekratka varnostna razdalja.
V obeh nesrečah je nastalo za okoli 6000 evrov materialne škode, pravijo na ljubljanski policijski upravi.
Zaradi nesreč je na dolenjski avtocesti nastal zastoj, ki je v nekem trenutku segal sedem kilometrov daleč.
Ostati na licu mesta ali se umakniti na varno?
V eni od nesreč so se udeleženci umaknili na odstavni pas izven tunela, v drugi pa sta vozili ostali znotraj predora z voznikoma na vozniških sedežih. Zakon o pravilih cestnega prometa v 2. odstavku 110. člena (celoten odstavek najdete na koncu članka) navaja dolžnosti voznika v primeru prometne nesreče. Ko gre za prometno nesrečo I. kategorije (nesreča, v kateri je nastala samo materialna škoda), mora udeleženec vozilo čimprej odstraniti z vozišča, navaja zakon.
Pri prometnih nesrečah, ki se zgodijo v predorih, pa je treba biti še dodatno previden. "Odprava posledic trkov v predorih je namreč mnogo bolj zahtevna kot na odprti trasi, saj gre vendarle za polodprt prostor. Ob nesrečah nastopijo v predorih težave dostopanja reševalnih služb mimo ujetih vozil v predoru, občutek utesnjenosti udeleženih oseb, kakovost zraka. Največja nevarnost za uporabnike pa so nedvomno požari in nesreče z nevarnimi snovmi," pojasnjujejo na Darsu.
DARS prek nadzornih centrov in številnih varnostnih sistemov nadzoruje promet v predorih. V predorih z razlogom veljajo hitrostne omejitve, a je kršitev veliko. DARS ni pristojen za raziskovanje kršitev. "Lahko pa le pritrdimo ugotovitvam pristojnih organov, da je eden izmed ključnih razlogov za prometne nesreče v predorih neupoštevanje varnostne razdalje, zelo pogosto tudi pri profesionalnih voznikih tovornih vozil. Žal se te kršitve z leti ne zmanjšujejo."
Ne kličite prek mobilnega telefona
Na Darsu pravijo, da morajo vozniki v primeru okvare vozila ali udeležbe v prometni nesreči v predoru storiti naslednje:
- Vklopite vse štiri utripalke.
- Vozilo umaknite v odstavno nišo, če to ni možno, pa ob skrajni desni rob vozišča!
- Ugasnite motor in pustite ključ v ključavnici za vžig motorja vašega vozila.
- Previdno zapustite vozilo.
- Pokličite pomoč prek telefona za SOS - klic v sili in ne prek mobilnega telefona.
- Morebitnim poškodovanim nudite prvo pomoč.
110. člen Zakona o pravilih, 2. odstavek:
(2) Po prometni nesreči mora udeleženec prometne nesreče:
1. ustaviti vozilo;
2. zavarovati in označiti kraj nesreče, pri prometni nesreči I. kategorije pa vozilo čimprej odstraniti z vozišča;
3. pomagati poškodovanim;
4. obvestiti policijo, center za obveščanje ali koga drugega, ki lahko obvesti policijo, razen pri prometni nesreči I. kategorije;
5. soudeleženim ali poškodovanim v prometni nesreči posredovati ime in priimek ter naslov, posredovati podatke iz vozniškega dovoljenja in prometnega dovoljenja ter posredovati podatke o obveznem zavarovanju ali izpolniti Evropsko poročilo o prometni nesreči;
6. osebi, ki ji je povzročena škoda, pa je ni na kraju nesreče, posredovati svoje osebne podatke;
7. ostati na kraju prometne nesreče, dokler ni končan ogled, razen če tisti, ki vodi ogled, ne odloči drugače. Če je treba rešiti človeško življenje, lahko udeleženec prometne nesreče začasno zapusti kraj prometne nesreče, vendar se mora takoj, ko je to mogoče, vrniti.