Včeraj popoldne je na gorenjski avtocesti pri Voklem proti Kranju prišlo do prometne nesreče. Voznica je med vožnjo silovito trčila v naletno varnostno ograjo na avtocesti med Brnikom in Voklem ter se z vozilom prevrnila na streho. "K blažjim posledicam za voznico je bistveno prispevala pravilna uporaba varnostnega pasu v kombinaciji z ostalimi elementi varnosti v vozilu. Po podatkih policije je voznica utrpela lahko telesne poškodbe, vozilo pa je bilo praktično uničeno," je sporočil Bojan Kos s PU Kranj.
Policisti ob tem vnovič opozarjajo, da je pripet varnostni pas ključnega pomena za varnost voznikov in potnikov. Optimalno učinkovit je le, če je pravilno uporabljen. "Usodna pa je lahko površnost pri pripenjanju in ignoriranje 'vezi z življenjem'," opozarjajo policisti.
Kako pravilno pripnemo varnostni pas?
- sponka varnostnega pasu mora biti vstavljena v zaklep (sliši se KLIK)
- varnostni pas se mora tesno oprijemati in prilegati celemu telesu
- ne sme biti ohlapen ali zvit, da lahko varuje s svojo celotno širino
- pravilno mora biti nastavljena višina varnostnega pasu na stebričku
- zgornji del mora potekati preko sredine ramena, spodnji del pa pod
trebuhom preko bokov
Pomembno je tudi, kako je nastavljen sedež. Če je ta izrazito nagnjen, lahko v primeru naglega zaviranja in trčenja pride do zdrsa udeleženca s sedeža, slabo nastavljen vzglavnik pa bo slabše (za)varoval glavo. Nujno je, da voznik in potniki varnostni pas uporabljajo pravilno in na vseh, še tako kratkih vožnjah.
Gorenjski policisti so lani ugotovili 3.113 kršitev, povezanih z neuporabo ali nepravilno uporabo varnostnega pasu. Največ neuporabe varnostnega pasu je na cestah v naseljih, pri nepravilni uporabi pa gre zlasti za pripenjanje pod pazduho, v posameznih primerih pa je pas samo zapet v zaklep, vendar oprijema sedež in ne človeka.
Če nekdo na ravnem delu ceste zleti z nje je z njim ali z avtom nekaj hudo narobe.
kura in telefon ne gresta skupaj