V zadnjem času je spet več primerov, ko poskušajo podjetja od ljudi za namen trženja pridobiti telefonske številke ali elektronske naslove njihovih znancev.
Informacijski pooblaščenec opozarja, da so ti pristopi nesprejemljivi, podjetja pa osebnih podatkov, ki so jih o nekom pridobila od tretje osebe, ne smejo obdelovati brez osebnega soglasja tistega, na katerega se nanašajo. Tako ne smejo hraniti vaše mobilne številke ali elektronskega naslova, ki jim ga je posredoval nekdo drug.
Virusni marketing na pohodu
Praviloma gre za tako imenovani virusni marketing. "Za pridobitev neke ugodnosti ali za na primer sodelovanje v nagradni igri s privlačno nagrado, se mora posameznik le prijaviti in vpisati e-mail naslove ali telefonske številke svojih prijateljev. S tem posameznik pridobi neko ugodnost ali sodeluje v žrebanju za obljubljeno nagrado. Posameznik že s prijavo in vnosom podatkov lahko nato pošlje oglasno sporočilo ali vabilo za sodelovanje v nagradni igri. Z obljubo ugodnosti ali nagrade se torej premami potrošnike, da svojim prijateljem kar sami pošljejo oglase v imenu podjetja," pojasnjujejo v uradu informacijske pooblaščenke.
Podjetje se lahko izogne odgovornosti, a le če ...
Odgovornost za pošiljanje osebnih podatkov je na potrošniku, ki jih vnese, podjetje pa je le ponudnik infrastrukture, a le v primeru, če:
- posameznik vnese e-naslove ali številke mobilnih telefonov prijateljev in odloči, komu bo sporočilo poslano,
- oglasno sporočilo, poslano potrošniku preko njegovega prijatelja, jasno navaja, kdo je pobudnik pošiljanja sporočila in če
- ima potrošnik možnost prebrati celotno oglasno sporočilo, ki ga pošlje svojemu prijatelju, še preden ga pošlje.
Če ti pogoji niso izpolnjeni, je za pošiljanje odgovorno podjetje.
dezurni@zurnal24.si