"Kar ustrašil sem se jih in močno zaviral, saj na količke nisem bil pripravljen," je povedal bralec, ki se sprašuje o novi taktiki Darsa.
Ni bil edini. Na razcepu Malence na južni ljubljanski obvoznici tako v smeri Kopra kot v smeri Dolenjske je Dars postavil plastične količke, s katerimi je pregradil območje pred zlitjem z vzhodno obvoznico. Količki stojijo na območju polnih črt, torej tam, kjer promet že tako ne bi smel potekati, vendar je marsikateri voznik "čistino" vseeno izkoriščal in na nedovoljen način prehiteval voznike pred seboj, da bi se prej vključil na južno obvoznico, ne da bi pri tem peljal po pospeševalnem pasu.
Ravno na tem križišču je pred letom dni priletni voznik, ki je pripeljal iz dolenjske smeri, nerazumno zavil za 180 stopinj in se odpeljal v nasprotni smeri po vzhodni obvoznici več kilometrov naprej, dokler ni povzročil hude nesreče s čelnim trkom.
Količki torej hkrati preprečujejo podoben scenarij vožnje v napačno smer, hkrati pa naj bi onemogočali predrzno vožnjo.
Bili so navajeni kaosa, v redu pa se ne znajdejo
Je pa novost povzročila kar nekaj težav voznikom, še posebej tistim, ki niso ustrezno prilagodili hitrosti in so bili vajeni, da jo lahko uberejo "počez".
"Zaradi tega sedaj, ko uporabniki še niso čisto navadili, prihaja občasno tudi do zastojev na tem razcepu. Opažamo pa, da se počasi navajajo na pravilno vključevanje," pravijo pri Darsu in tako priznavajo, da so morali pred dnevi večkrat prav iz tega razloga začasno omejevati promet skozi predor Golovec. V petek popoldan je med osrednjo konico prav v predoru prišlo celo do nesreče, ki je povzročila minikolaps.
Na Darsu za zdaj še niso želeli sporočiti, ali bodo količke postavili še kje po avtocestnem omrežju. "V kolikor se bo ukrep izkazal kot učinkovit, bomo stebričke postavili tudi na druge lokacije, na katerih se pojavljajo vožnje v napačno smer in kjer prihaja do nevarnih situacij," odgovarjajo na Darsu.
Na AMZS so že pred časom podobne fizične ovire ocenili kot tisti nizkocenovni ukrep, ki bi lahko učinkovito preprečeval nevarnost vožnje v nasprotno smer in posledično ne le hude poškodbe udeleženih temveč tudi ogromno gmotne škode. Takšne bariere bi po mnenju generalnega sekretarja Roberta Štabe sodile tudi na nevarne izvoze iz bencinskih črpalk na avtocestah.
dezurni@zurnal24.si
"Kar ustrašil sem se jih in močno zaviral, saj na količke nisem bil pripravljen," je povedal bralec.Odlično, temu so namreč namenjeni.
Nisem ti jaz kriva, če rabiš podnapise, da bi razumel.
"Za šolanje voznikov pri nas bi nujno rabili še ravno vozno površino na voznem pasu in luknjasto na prehitevalnem, da nekoliko zmanjša kampiranje na prehitevalnem pasu. "Je pa ravno obratno: prehitevalni pas gladek, vozni pa poln flik in kolesnic,… ...prikaži več da se pelješ kot po železnici.