Slovenija
29983 ogledov

Denar smo nakazali na zaprt račun, to se je zgodilo

računalnik bančna kartica spletno nakupovanje spletni nakup Profimedia
Odgovornost za pravilnost podatkov je na strani plačnika, opozarjajo banke.

Denar smo nakazali na transkacijski račun, ki je bil že dlje časa zaprt. Presenetljivo je bilo plačilo izvedeno. Se številke zaprtih transakcijskih računov tako kot mobilne številke po določenem času dodelijo novih strankam?

Pred kratkim smo poročali, da je pri nakazilu otroškega dodatka prišlo do napake in da je bilo nakazilo izvedeno na že več mesecev zaprt račun. Preverili smo, kaj se zgodi, če denar nakažeš na zaprt račun. Na nekdanji transakcijski račun (TRR) enega naših novinarjev smo nakazali en evro. Pri vnosu podatkov v spletno banko nas je ta pri preverjanju obvestila, da gre za račun fizične osebe, ne pa, da je bil račun zaprt. Ne moremo izključiti možnosti, da bi kakšna izmed mobilnih bank uporabnika opozorila tudi na to. V našem primeru je bila transakcija izvedena uspešno. Že naslednji dan pa smo nakazani znesek s stran banke, pri kateri je imel sodelavec v preteklosti odprt transakcijski račun, dobili vrnjen nakazani znesek. 

Številke zaprtih računov se ne uporabijo ponovno

"Številke transakcijskih računov, ki jih osebe zaprejo, se kasneje ne dodelijo novim uporabnikom oz. se ne uporabijo več, saj se vsak odprt transakcijski račun oštevilči na novo, ni tako kot npr. pri mobilnih operaterjih, kjer se proste številke čez čas lahko ponovno uporabijo" so nam pojasnili na Združenju bank Slovenije in dodali, da uporabnik ne more izbrati številke transkacijskega računa. 

Številka transakcijskega računa je sestavljena iz več delov. "IBAN številka TRR je sestavljena iz številke države in kontrolne številke države (npr. SI56 za TRR, odprte pri slovenskih bankah), številke banke in njene enote, številke računa ter kontrolne številke. Mednarodna številka bančnega računa v obliki IBAN je edinstven identifikator, ki bankam omogoča samodejno obdelavo plačil od osebe do osebe. IBAN vsebuje vse potrebne podatke lastnika računa ter podatek o državi in banki lastnika računa. Njegova uvedba je zato olajšala izvajanje domačega in mednarodnega plačilnega prometa," pojasnjujejo v združenju bank. 

Če banka izvede plačilo na narobe 

Direktiva o plačilnih storitvah in Zakon o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih določata, da je banka ali hranilnica pravilno izvršila nalog, če ga je izvršil v skladu z enolično identifikacijsko oznako (oznako, ki omogoča identifikacijo prejemnika plačila, npr. IBAN), ki jo je predložil plačnik.  To velja tudi v primeru, če se je plačnik pri navedbi oznake zmotil in se ta ne ujema z morebitnimi drugimi predloženimi podatki o prejemniku ali plačilu. Povedano bolj po domače, če vnesete napačno številko transakcijskega računa banka pravilno izvrši plačilni nalog, če denar nakaže na ta napačni račun, tudi če ste ime in naslov prejemnika napisali pravilno. 

"Odgovornost, da predloži pravilne podatke za plačilo, je na strani plačnika," opozarjajo v združenju bank. "Zato vsem strankam priporočamo, da pri izvajanju plačil vse podatke vedno skrbno preverite. V primeru nakazila na neobstoječ ali zaprt račun priliv ni možen, zato tudi plačilo ni možno oz. ni izvedeno."

dezurni@styria-media.si
 

Komentarjev 12
  • AnGus 13:31 07.januar 2023.

    "Že naslednji dan pa smo nakazani znesek s stran banke, pri kateri je imel sodelavec v preteklosti odprt transakcijski račun, dobili vrnjen nakazani znesek. " Le ena od cvetk... Kaj na Žurnalu sploh imate lektorja, vsaj nekogar, ki bi članek ...prikaži več pred objavo vsaj malo povohal, ali objavite čisto vsako neumnost?

  • Avatar luckyss
    luckyss 07:44 07.januar 2023.

    "Odgovornost za pravilnost podatkov je na strani plačnika, opozarjajo banke"......Torej, če se banka zmoti za ničlo ali dve pri nakazilu na vaš račun, je treba denar takoj dvigniti, skriti in potem javiti, da so vam ga ukradli...ga ni boga, da ...prikaži veča bi ga potem kdo izterjal od vas..;))